KudoZ home » Hungarian to English » Automotive / Cars & Trucks

felni

English translation: wheel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:felni
English translation:wheel
Entered by: Péter Tófalvi

13:36 Sep 16, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks
Hungarian term or phrase: felni
Folytatjuk vasárnapi kalandozásunkat a gépjárművek világában.

"Spoiler, díszléc, dísztárcsa, felni, díszrács, fólia, stb.."
Péter Tófalvi
Hungary
wheel
Explanation:
alloy wheel = könnyűfém felni

A hubcap az a dísztárcsa, a felni, amire a gumi vagy gumiabroncs kerül. (A hubcap or wheel cover is a decorative disk on an automobile wheel that covers all of the lug nuts that attach the wheel to its axle. Cars with alloy wheels, and before them, trucks, often do not use either. )

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-16 15:01:57 GMT)
--------------------------------------------------

Pontosítok, az alloy wheel szó szerint - fémötvözet keréktárcsa, de gyakorlatilag a nem acél keréktárcsákat nevezik így és ezek közt leggyakoribb az alumínium.

"Alloy Wheels: A generic term used to describe any non-steel road wheel. The most common alloy wheels are cast aluminum. Technically, an alloy is a mixture of two or more metals. These wheels are known for their light weight and strength."
Selected response from:

Daniel Pankovics
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4wheelDaniel Pankovics
4wheel-disk
Andras Szekany
4 -1hubcap
Ágnes Fülöp


Discussion entries: 5





  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
hubcap


Explanation:
ezt mondja a szótáram ;-)

hubcap: dísztárcsa, felni, keréktárcsa


Ágnes Fülöp
Netherlands
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  TrM Translations: a hubcap a kicsi műanyag dísztárcsa, ami csak a tengely közepénél van (partial wheel cover is lehet), általában kishaszonjárművön látni ilyet (a kerék vas része továbba is látszódik). A wheel cover az a dísztárcsa, amit külön raknak rá az acélfelnire.
3 hrs

disagree  Andras Malatinszky: A hubcap valóban dísztárcsát jelent, de felni nem szinonimája a dísztárcsának.
12 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
wheel


Explanation:
alloy wheel = könnyűfém felni

A hubcap az a dísztárcsa, a felni, amire a gumi vagy gumiabroncs kerül. (A hubcap or wheel cover is a decorative disk on an automobile wheel that covers all of the lug nuts that attach the wheel to its axle. Cars with alloy wheels, and before them, trucks, often do not use either. )

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-09-16 15:01:57 GMT)
--------------------------------------------------

Pontosítok, az alloy wheel szó szerint - fémötvözet keréktárcsa, de gyakorlatilag a nem acél keréktárcsákat nevezik így és ezek közt leggyakoribb az alumínium.

"Alloy Wheels: A generic term used to describe any non-steel road wheel. The most common alloy wheels are cast aluminum. Technically, an alloy is a mixture of two or more metals. These wheels are known for their light weight and strength."

Daniel Pankovics
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TrM Translations: az alloy wheel a gyakorlatban a könnyűfém keréktárcsa, avagy alufelni
3 hrs
  -> köszönöm

agree  Iosif JUHASZ
3 hrs
  -> köszönöm

agree  esgabi
5 hrs
  -> köszönöm

agree  Andras Malatinszky
7 hrs
  -> köszönöm

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
wheel-disk


Explanation:
ha pontos akarsz lenni

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-09-16 16:47:37 GMT)
--------------------------------------------------

a felni az nem a dísztárcsa - csak az autósközönség (kevésbé elmélyült - elég diplomaitkus voltam?) része tudja így. A felni - tudtommal a Felge germanizmus = kerékkoszorú. kerékpánt. A dísztárcsa a Radkappe - ezt már nem lehetett elgermanizálni.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2007-09-16 16:49:43 GMT)
--------------------------------------------------

Radfelge - ha bemész a gumishoz, és az (még) nem magyar ...

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian