KudoZ home » Hungarian to English » Bus/Financial

elofinanszirozas

English translation: preliminary financing


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:előfinanszírozás
English translation:preliminary financing
Entered by: Aranka

12:26 Nov 25, 2001
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial
Hungarian term or phrase: elofinanszirozas
A szukseges anyagok elofinanszirozasra kerulnek
Aranka
preliminary financing
Explanation:
the required materials will be financed with preliminary financing

Ez a normál kifejezés. Találtam 1 találatot erre is: ...is financed preliminarily, de ez egy kicsit nyakatekerten hangzik
Selected response from:

Csaba Ban
Hungary
Grading comment
Koszonom!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1prefinancing
JANOS SAMU
5prefinancing
Eva Blanar
4na ezt jól megkaptam
Csaba Ban
4 -2preliminary financing
Csaba Ban


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
preliminary financing


Explanation:
the required materials will be financed with preliminary financing

Ez a normál kifejezés. Találtam 1 találatot erre is: ...is financed preliminarily, de ez egy kicsit nyakatekerten hangzik

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 305
Grading comment
Koszonom!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  JANOS SAMU: Közel áll a megoldáshoz, de a szakszó prefinancing
2 hrs
  -> lásd lejjebb

disagree  Peter Posch: csatlakozom az elottem szolohoz
1 day 57 mins
  -> lásd lejjebb

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
prefinancing


Explanation:
Általában a külkereskedelemben használatos.

Lásd a Belga gyakorlatot:
When a Belgian importer (usually a trader) makes advance payments
to his foreign supplier, this is referred to as commercial prefinancing



    My 35 years of experience
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1501

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan
11 mins

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
prefinancing


Explanation:
Bizony a prefinancing a jó, a preliminary financing csak a leforditása, nem a használatos kifejezés!

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 794

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
na ezt jól megkaptam


Explanation:
Mindenkitől elnézést kérek. Utánanéztem, valóban a "prefinancing" a leginkább kézenfekvő kifejezés. DE: létezik a "preliminary financing" is, lényegében hasonló értelemben. SŐT: "interim financing" is (egy francia-angol gazdasági szótárban találtam), és rákeresve nagyságrendekkel több találat jött ki, mint a pre- és a preliminary financing kifejezésekre együtt.

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 305

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Eva Blanar: Csak azért tettem szóvá a dolgot, mert a szó bekerült a glossary-be és ez félrevezető lehet. Persze, sok más kifejezés is van, de az előfinanszirozás nem átmeneti, közbülső stb. finanszirozás.
2 days 20 hrs