KudoZ home » Hungarian to English » Bus/Financial

vevőszámla-kartonok

English translation: customer account files


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:vevőszámla-kartonok
English translation:customer account files
Entered by: Eva Blanar

20:57 Nov 28, 2001
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial
Hungarian term or phrase: vevőszámla-kartonok
A vevőszámla-kartonok számitástechnikai adathordozón találhatóak
Aranka
customer account files
Explanation:
best guess, never heard of these
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Igen, ugy gondolom, ez a legjobb. Bar a tobbi valasz is segitett. Koszonom mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1account receivables is recorded on computer mediaxxxgamingman
4 +1customer account files
Eva Blanar
4account card
Aleksander Vasiljevic
4customer accountsapro


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
account card


Explanation:
account card = könyvelési karton, számlakártya

Ref:
GIB Műszaki szótár

Aleksander Vasiljevic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in HungarianHungarian

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
customer account files


Explanation:
best guess, never heard of these

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 794
Grading comment
Igen, ugy gondolom, ez a legjobb. Bar a tobbi valasz is segitett. Koszonom mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxkesem: perfect guess, this is the exact term
32 mins
  -> thanks

neutral  apro: Azért a pontos kifejezés nem ez.
6 hrs
  -> Én elhiszem, hogy régen kartonon volt, most meg gépen, de akkor hogyan forditandó a "vevőszámla" külön? Mert azért olyan is van, nemcsak dokumentáció.

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
customer accounts


Explanation:
Egy cég a vevői tranzakcióit számlákon tartja nyilván. Valaha ezeket vevőnként egy-egy szép nagy papírlapon vezették, innen az elnevezés. A karton szónak ma már nincs jelentősége, számlakarton helyett elég számlát mondani. Ez a számla angolul account (és nem invoice, ami magyarul szintén számla).

A sok Google találat közül azért az alábbit választottam, mert ebben a szállítói számlák is szerepelnek.

MoneyBox handles transactions in multiple currencies, deals with variable exchange rates across the range of your dealings. It copes with bank, charge, supplier and customer accounts, and can display those accounts in different currencies.
http://www.moneybox.ai/euro2.html


apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 40

4 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
account receivables is recorded on computer media


Explanation:
A "vevőszámla" angol megfelelőjét én account receivables-nek ismerem, a kartont pedig egyszerűen elhagynám.

xxxgamingman
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  apro: Bank és tőzsdeszótár: accounts receivable ledger - követelésekről vezetett nyilvántartás / customers' ledger; accounts receivable ledger - vevők főkönyve
6 hrs