KudoZ home » Hungarian to English » Bus/Financial

készfizető kezesség

English translation: joint and several guarantee


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:készfizető kezesség
English translation:joint and several guarantee
Entered by: Eva Blanar

07:00 Dec 6, 2001
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial
Hungarian term or phrase: készfizető kezesség
ez a third party guarantee?
Aranka
joint and several guarantee
Explanation:
ez a jogi kifejezés, de sok mást is használnak. Én a magam részéről mindig a "joint and several guarantee"-t láttam, ami valójában persze "egyetemleges és készfizetői kezesség", de általában úgyis arról van szó a magyar banki gyakorlatban.
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1joint and several guarantee
Eva Blanar
5guarantee
Eva Blanar
4primary guarantyxxxgamingman
5 -2aval
Csaba Ban


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
primary guaranty


Explanation:
a third party mást jelent

xxxgamingman
PRO pts in pair: 12

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -2
aval


Explanation:
Bank- és tőzsdeszótár, 26. oldal
Ez a kis szó a kérdezett kifejezés egészét jelenti.

Aval
Guarantee added by a bank to an accepted time draft by endorsing the front of the draft "per aval." The avalizing bank becomes obligated to pay the draft at maturity if the drawee/acceptor fails to do so.



Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 305

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  xxxgamingman: Csaba! Vitatkozni szeretnék. A szövegből is kiderül, hogy ez "csak" váltókezesség, itt viszont általában van szó kezességről. Ha felveszek kölcsönt, ott is kérhetnek készfizető kezességet. Még ami szerintem szóba jöhet, az a "suretyship"
29 mins

disagree  Eva Blanar: Akkor már inkább "bail", ha egy szót keresünk, de az csak simán a "kezesség".
2 hrs

neutral  apro: Az én Bank- és tőzsdeszótáram 26. oldalán annyi áll, hogy 1326 aval - váltókezesség; aval 1327 aval - készfizetői kezes. Definíció nincs (mint ebben a szótárban általában).
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
joint and several guarantee


Explanation:
ez a jogi kifejezés, de sok mást is használnak. Én a magam részéről mindig a "joint and several guarantee"-t láttam, ami valójában persze "egyetemleges és készfizetői kezesség", de általában úgyis arról van szó a magyar banki gyakorlatban.

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 794

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  apro: A köv, két hely szerint az aval és a joint and several guarantee ugyanaz: www.anani.com/coverage/glossary/glossary/trade-finance.htm, www.hjs.org/international_trade_terms.htm.
51 mins
  -> A váltókezesség valóban készfizető kezesség (ez a lényege), de szerintem az "aval" másutt nem használatos (ahogy a "leszámitolás" sem). A hivatkozott oldal egyébként igen jó, köszönöm.

agree  mullerhun
4212 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
guarantee


Explanation:
- magánszemélyek esetében csak igy, simán elegendő, a joint and several guarantee csak akkor használatos, ha egy cég a kezes. Megadok egy vonatkozó webcimet is.


    Reference: http://www.creditman.co.uk/training/guarantees.html
Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 794