KudoZ home » Hungarian to English » Bus/Financial

idegen váltó

English translation: Bill of Exchange / Acceptance Bill


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:idegen váltó
English translation:Bill of Exchange / Acceptance Bill
Entered by: Ildiko Santana

15:07 Jan 24, 2003
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial / discounting of bills
Hungarian term or phrase: idegen váltó
tudom, hogy tudtam, de most nem tudom - segitség! Lehet, hogy elfogadott váltó (acceptance bill?) Kontextus nuku, csak annyi, hogy (a váltóügyleteknél a bank akkor foglalkozik vele, ha el van látva átruházási nyilatkozattal, illetve) "a váltó - idegen váltó esetében - el van látva a cimzett elfogadó nyilatkozatával"
Eva Blanar
Hungary
Idegen váltó : Bill of Exchange vagy Acceptance Bill
Explanation:
Jól gondoltad Éva:

*Bill of Exchange" - later known as the *Acceptance Bill* - a written order by one person to pay another a specific sum on a specific date sometime in the future.

A *váltó* egyoldalú és jogcímmentes pénztartozást megtestesítő, forgatható értékpapír. Sajnos az utóbbi időben ritkán használják, pedig megfelelő bizalom esetén alkalmas lenne a ma oly jellemző vállalati kőrbetartozások kezelésére. A II. világháború előtt nagyon elterjedt volt hazánkban, majd a '90-es évek elején újra reneszánszát élte, azonban a csőd és felszámolási törvénykezést követő sokk visszaszorította a működését. Jelenleg a külkereskedelmi forgalomban van még némi szerepe.

Két típusa van: saját és *idegen váltó*.
A saját váltó kiállítója kötelező fizetési igéretet tesz arra, hogy a feltüntetett összeget a megjelölt helyen és időben megfizeti.

Az *idegen váltó* olyan értékpapír, amelyben a kibocsátó egy másik személyt (magánszemélyt vagy céget) szólit fel arra, hogy a feltüntetett kedvezményezett részére a megjelölt időpontban fizesse meg a váltón feltüntetett összeget.
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Köszönöm, közben meggyőződtem róla, hogy az acceptance bill a jó, sőt, az idegen váltó régebbi keletű szinonimája az "elfogadvány-váltó" (amit ma már nem nagyon használnak). A saját váltó egy kicsit nehezebb dolog, de azt hiszem, az meg a "promissory note" lesz angolul, de az itt nem is kellett.
Mindenesetre nagyon köszönöm mindenkinek!

2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Idegen váltó : Bill of Exchange vagy Acceptance Bill
Ildiko Santana
4 +2bill of exchange
Ferenc Mészáros
4drawn bill
Sándor Sárecz
4 -1foreign currency draft
JANOS SAMU


Discussion entries: 1





  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
drawn bill


Explanation:
A Bank és Tőzsdeszótár szerint

Sándor Sárecz
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 11

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
bill of exchange


Explanation:
az idegen váltó definíciója:
a kibocsátó feltétel nélküli fizetési utasítása az intézvényezett részére, hogy meghatározott pénzösszeget a váltóban megjelölt személy részére vagy annak rendeletére fizessen

Ez szerintem a váltó alapesete, vagyis angolul egyszerűen bill of exchange.

Üdvözlettel,
MF

Ferenc Mészáros
Canada
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erika Pál: a signed document ordering someone to pay someone else a particular amount of money
3 hrs

agree  Ildiko Santana: *Bill of Exchange" - later known as the *Acceptance Bill* - a written order by one person to pay another a specific sum on a specific date sometime in the future.
1 day 4 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
foreign currency draft


Explanation:
A leírtakból arra következtetek, hogy idegen pénznemben kiállított váltóról van szó. Banki gyakorlatomban akkor kérnek elfogadási nyilatkozatot a pénzintézettŒl, ha idegen pénznemben van, mert meg akarnak bizonyosodni, hogy az adott pénznemben vezetnek e számlát. Amit írtál "a váltóügyleteknél a bank akkor foglalkozik vele, ha el van látva átruházási nyilatkozattal" - ezt banki szaknyelven intézvényezésnek hívják - endorsement. Szóval szerintem itt csak kicsit felületes fogalmazásról van szó. Ugyanígy foreign currency draftnak és néha foreign drafnek fordították a Magyar Pénzügyi és TŒzsdealmanachban az idegen váltót.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1501

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ildiko Santana: Semmi köze az idegen pénznem(ek)hez (lásd lent)
1 day 37 mins
  -> Örülök, hogy te tudod, mert a kérdezŒ szerint szövegkörnyezet nuku

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Idegen váltó : Bill of Exchange vagy Acceptance Bill


Explanation:
Jól gondoltad Éva:

*Bill of Exchange" - later known as the *Acceptance Bill* - a written order by one person to pay another a specific sum on a specific date sometime in the future.

A *váltó* egyoldalú és jogcímmentes pénztartozást megtestesítő, forgatható értékpapír. Sajnos az utóbbi időben ritkán használják, pedig megfelelő bizalom esetén alkalmas lenne a ma oly jellemző vállalati kőrbetartozások kezelésére. A II. világháború előtt nagyon elterjedt volt hazánkban, majd a '90-es évek elején újra reneszánszát élte, azonban a csőd és felszámolási törvénykezést követő sokk visszaszorította a működését. Jelenleg a külkereskedelmi forgalomban van még némi szerepe.

Két típusa van: saját és *idegen váltó*.
A saját váltó kiállítója kötelező fizetési igéretet tesz arra, hogy a feltüntetett összeget a megjelölt helyen és időben megfizeti.

Az *idegen váltó* olyan értékpapír, amelyben a kibocsátó egy másik személyt (magánszemélyt vagy céget) szólit fel arra, hogy a feltüntetett kedvezményezett részére a megjelölt időpontban fizesse meg a váltón feltüntetett összeget.

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1636
Grading comment
Köszönöm, közben meggyőződtem róla, hogy az acceptance bill a jó, sőt, az idegen váltó régebbi keletű szinonimája az "elfogadvány-váltó" (amit ma már nem nagyon használnak). A saját váltó egy kicsit nehezebb dolog, de azt hiszem, az meg a "promissory note" lesz angolul, de az itt nem is kellett.
Mindenesetre nagyon köszönöm mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ferenc Mészáros
14 mins