KudoZ home » Hungarian to English » Bus/Financial

pénzügyőr zászlós

English translation: Warrant Officer of Customs


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:pénzügyőr zászlós
English translation:Warrant Officer of Customs
Entered by: Csaba Ban

15:20 Jul 9, 2003
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial
Hungarian term or phrase: pénzügyőr zászlós
EGy barátomnak kell, sokkal több szövegkörnyezetet nem tudok.
Csaba Ban
Hungary
Warrant Officer of Customs
Explanation:
A rendfokozatokat sokszor - különösen hivatalos dokumentumokban - nagybetűvel irják. Ha nagyon ki akarod cizellálni, akkor Warrant Officer of the Customs and Excise Service. A valószinű hallgatóság (azok, akik ilyesmivel foglalkoznak) valószinűleg már tudja, ha nem akkor automatikusan megérti, hogy Európában a pénzügyőrség félkatonai szervezet, és nemcsak a határokon teljesit szolgálatot.
Selected response from:

Peter Kiss
Hungary
Grading comment
thx
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Warrant Officer of Customs
Peter Kiss
4 +2warrant officer at the financial authoritiesAnna El�di
5customs officergabw
4ensign in the customs serviceHarangi
4ensign excise officerxxxdenny


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ensign excise officer


Explanation:
Szótár szerint

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1164

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ensign in the customs service


Explanation:

I guess this might be better for the U.S. than for U.K., and I'm not sure if they have corresponding ranks for this branch between the different countries.

Harangi
United States
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Kiss: Az "ensign" elsó jelentése "zászló," és valóban létezik egy "ensign" rendfokozat. De ez nem zászlós, hanem tengerészhadnagy (az első tiszti rendfokozat az USA haditengerészetnél). A brit hadseregben az "ensign" disszemlei beosztás, nem rendfokozat.
12 hrs

disagree  gabw: Az ensign a zászlósi rang a haditengerészetnél (a hadnagy alatt és a legmagasabb tiszthelyettesi rendfokozat felett). De egy szárazföldi szervezet tagjának nem lehet ilyen rangja, ez angolul igen furcsán hangzik.
15 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
warrant officer at the financial authorities


Explanation:
A warrant officer a Honvédségnél jelenti a zászlóst. A pénzügyőröknél ugyanaz a rendfokozati jele (vállapja), mint katonáéknál, ahogy a rendőröknél is. Más kérdés, hogy van-e értelme a pontos fordításnak a seregen kívül, hisz a brit és amerikai pénzügyőrök szervezete korántsem olyan részletesen hierarchikus, mint nálunk.

Anna El�di
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: valószinűleg a legalacsonyabb tiszti fokozat megfelelőjét kellene keresni az adott pénzügyőrségnél: lehet, hogy warrant officer, lehet, hogy ensign, lehet, hogy más - nekem ez mindenesetre tetszik
33 mins

agree  Kalauz
12 hrs

neutral  gabw: warrant officer n: 1. an officer in the armed forces holding rank by virtue of a warrant and ranking above a noncommissioned officer and below a commissioned officer
14 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Warrant Officer of Customs


Explanation:
A rendfokozatokat sokszor - különösen hivatalos dokumentumokban - nagybetűvel irják. Ha nagyon ki akarod cizellálni, akkor Warrant Officer of the Customs and Excise Service. A valószinű hallgatóság (azok, akik ilyesmivel foglalkoznak) valószinűleg már tudja, ha nem akkor automatikusan megérti, hogy Európában a pénzügyőrség félkatonai szervezet, és nemcsak a határokon teljesit szolgálatot.

Peter Kiss
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 52
Grading comment
thx

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kalauz
27 mins

neutral  gabw: ld fent. és warrant officer 2: a commissioned officer ranking below an ensign in the navy or coast guard
3 hrs

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
customs officer


Explanation:
Nem ragaszkodnék a rang lefordításához,mert az angolszász szervezetek is mások és a hierarchia is egészen más. A dolog lényegét visszaadja, és nem hiszem, hogy különösebb jelentősége lenne, milyen rangban van (még ha ezredes lenne...)

gabw
Native speaker of: Native in HungarianHungarian