KudoZ home » Hungarian to English » Business/Commerce (general)

vagyont terhelő (un. lebegő) zálog

English translation: pledge of floating charges


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:vagyont terhelő (un. lebegő) zálog
English translation:pledge of floating charges
Entered by: Hawy

15:30 Apr 4, 2008
Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents - Business/Commerce (general)
Hungarian term or phrase: vagyont terhelő (un. lebegő) zálog
Egy másik többször előkerült probléma...
Pontosítás: a zálog azon fajtája, amely az egész vagyont magába foglalja, függetlenül annak növekedésétől vagy csökkenésétől. Azaz: együtt nő (rosszabb esetben csökken) az elzálogosított vagyontömeggel.
Tipp: pledged asset
Várom a megoldásokat!
Hawy
pledge of floating charges
Explanation:
A zálogjogi novellák alapvető újítása az ingókon alapítható jelzálogjog bevezetése volt. Szintén az EBRD modelltörvénye alapján került sor a vagyont terhelő zálogjog meghonosítására. (Ez ugyan némileg emlékeztet az angol jogból ismert lebegő zálogjogra - floating charge -, de korántsem azonos azzal.) Bevezették továbbá a novellák az önálló, azaz nem járulékos zálogjogot, mintegy felélesztve a két világháború közötti magyar magánjogból ismert telekadósság intézményét, azzal a különbséggel, hogy utóbbi csak ingatlanok esetében és csak jelzálogjog formájában volt alapítható.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Zálogjog

Under the Old Act, a company could register a charge over its assets in the form of a pledge of floating charges. The creditor receiving the ...
www.iflr.com/?Page=10&PUBID=33&ISS=23496&SID=677791&TYPE=20 -

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-04-04 15:46:46 GMT)
--------------------------------------------------

vagy csak simán: floating charge
http://en.wikipedia.org/wiki/Floating_charge
Selected response from:

Krisztina Lelik
Greece
Grading comment
Köszönöm a gyorsaságot és az utánajárást! Különösen az intézmény magyarországi helyzetét megvilágító link-t!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2floating lienAndras Malatinszky
5floating chargexxxwfarkas
3 +1pledge of floating charges
Krisztina Lelik


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
floating lien


Explanation:
A Wikipedia "Lien" címszava nagyon szépen elmagyarázza ezt.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Lien#Nomenclature
Andras Malatinszky
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik: ez az amerikai megfelelője
5 mins

agree  Istvan Nagy
5 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pledge of floating charges


Explanation:
A zálogjogi novellák alapvető újítása az ingókon alapítható jelzálogjog bevezetése volt. Szintén az EBRD modelltörvénye alapján került sor a vagyont terhelő zálogjog meghonosítására. (Ez ugyan némileg emlékeztet az angol jogból ismert lebegő zálogjogra - floating charge -, de korántsem azonos azzal.) Bevezették továbbá a novellák az önálló, azaz nem járulékos zálogjogot, mintegy felélesztve a két világháború közötti magyar magánjogból ismert telekadósság intézményét, azzal a különbséggel, hogy utóbbi csak ingatlanok esetében és csak jelzálogjog formájában volt alapítható.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Zálogjog

Under the Old Act, a company could register a charge over its assets in the form of a pledge of floating charges. The creditor receiving the ...
www.iflr.com/?Page=10&PUBID=33&ISS=23496&SID=677791&TYPE=20 -

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2008-04-04 15:46:46 GMT)
--------------------------------------------------

vagy csak simán: floating charge
http://en.wikipedia.org/wiki/Floating_charge

Krisztina Lelik
Greece
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm a gyorsaságot és az utánajárást! Különösen az intézmény magyarországi helyzetét megvilágító link-t!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy
5 hrs
  -> Köszönöm

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
floating charge


Explanation:
A floating charge is appropriate to assets and material which is subject to change on a day to day basis, such as stock (=inventory). Individual items move into and out of the charge as they are bought and sold in the ordinary course of events. The floating charge crystallises if there is a default or similar event. At that stage the floating charge is converted to a fixed charge over the assets which it covers at that time. A floating charge is not as effective as a fixed charge but is more flexible.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-04 17:19:22 GMT)
--------------------------------------------------

A floating charge is created by mortgage, debenture or other security documentation.


    Reference: http://www.clickdocs.co.uk/glossary/floating-charge.htm
xxxwfarkas
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4