KudoZ home » Hungarian to English » Construction / Civil Engineering

üzemmérnök

English translation: engineer


09:55 Apr 5, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
Hungarian term or phrase: üzemmérnök
Épületgépészeti szakon végzett mérnök főiskolai oklevelében szereplő végzettség. A "production engineer" és a "plant engineer" között vacillálok.
Godo Zoltan
English translation:engineer
Explanation:
Az "üzemmérnök" helyett "mérnök" megjelölést használják főiskola végzettség esetén.
Hasonlóan "üzemgazdász" helett "közgazdász". Ha egyetemet is végzett, akkor ugyanez "diplomás" jelzővel.


--------------------------------------------------
Note added at 6 óra (2007-04-05 16:13:19 GMT)
--------------------------------------------------

Az "üzemmérnök" elnevezés abból az időből származik, amikor mérnöki munkakör hivatalosan nem nagyon létezett, csak műszaki ügyintéző I, II, stb.
Mivel iskolai végzettségnél ezt nem lehetett megtenni, hogy ne legyen mérnök ezért tették hozzá ezt a degradáló előtagot.
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6engineer
Attila Széphegyi
5ide írok, mert ide fér :-)
Andras Szekany
5 -1industrial angineerLeslie Gabor
4 -1mechanical engineerE. Muranyi
3Assistant EngineerAndras Mohay


Discussion entries: 2





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
industrial angineer


Explanation:
talán erre gondoltál?


    Reference: http://www.princetonreview.com/cte/profiles/dayInLife.asp?ca...
Leslie Gabor
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Attila Széphegyi: Az üzemmérnök elnevezést 3 éves képzést takar, nem működési területet.
20 mins

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
engineer


Explanation:
Az "üzemmérnök" helyett "mérnök" megjelölést használják főiskola végzettség esetén.
Hasonlóan "üzemgazdász" helett "közgazdász". Ha egyetemet is végzett, akkor ugyanez "diplomás" jelzővel.


--------------------------------------------------
Note added at 6 óra (2007-04-05 16:13:19 GMT)
--------------------------------------------------

Az "üzemmérnök" elnevezés abból az időből származik, amikor mérnöki munkakör hivatalosan nem nagyon létezett, csak műszaki ügyintéző I, II, stb.
Mivel iskolai végzettségnél ezt nem lehetett megtenni, hogy ne legyen mérnök ezért tették hozzá ezt a degradáló előtagot.

Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 18
Grading comment
Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany
4 hrs
  -> Köszönöm.

agree  juvera
5 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Andras Mohay: OK, én is erre gondoltam, de hogyan fordítjuk ezt "mérnök vagy üzemmérnök (végzettség/oklevél)" - Másként: ha "üzemmérnök" = "engineer", akkor mi a "mérnök"?
5 hrs
  -> engineer (BSc vagy MSc), diplomákban is így adják meg

agree  Krisztina Lelik
1 day2 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Istvan Nagy
1 day8 hrs
  -> Köszönöm.

agree  Katalin Horváth McClure
2 days13 hrs
  -> Köszönöm.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Assistant Engineer


Explanation:
Egy tipp

Assistant Engineer I:. A bachelor's degree in Civil Engineering from an accredited college or university OR a California Engineer-in-Training (EIT) ...
www.ci.santa-cruz.ca.us/hr/ja/07-052,07-053.htm

--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2007-04-05 14:58:07 GMT)
--------------------------------------------------

Ld még:

http://www.google.hu/search?hl=hu&q="assistant engineer&meta...

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2007-04-05 19:35:33 GMT)
--------------------------------------------------

Jelentkezés feltétele: műszaki, agrár vagy gazdasági felsőoktatási intézményben szerzett ***mérnök vagy üzemmérnök*** oklevél. Bővebb információ itt. ...
www.minerva90.hu/_newsite/htm/masoddiplomas_kepzeseink.php

Andras Mohay
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Andras Szekany: az "assistant" - lehet vmilyen szótár szerint hivatalos, de sztem bárki mélyen meg lehet ezzel sérteni - a példa link nem végzettségre, hanem állásra vonatkozik: mérnök asszisztens, ilyen van BME végzettséggel is, mondjuk az első 2 évben - szóval, ne hasz
56 mins
  -> Nemcsak szótárakban tenyésző kifejezésről van szó, ld fentebb / Az állás végzettséget feltételez (BA)

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ide írok, mert ide fér :-)


Explanation:
német példát tudok az életből hozni: volt 3 éves képzés, az eredmény: mérnök (Ingenieur). Ha megvolt a diploma, akkor annak a neve: Urkunde. Aztán lett 4 éves mérnökképzés, Hochschule, és mellette a Fachhochschule. Mára az egész úgy összekeveredett, hogy senki sem látja át (kivéve az adott intézményt.
Szóval: a mérnök asszisztens az lehet egyetemi professzor, minimális képzettségi követelménynek biztos eleget tesz, de az alkalmazó vállalat aszondja: erre és erre a feladatra veszlek fel, ez meg "mérnök asszisztens". Ilyen van nálunk (hadd nem mondjam hol) is, BME végzett mérnökök kerülnek be így a vállalati körforgásba. Aztán vagy lesz belőlük osztályvezető, vagy ügyintéző, ez már az illető képességeitől függ.
Assistant engineer végzettség nincs (a fentiekből következően). Segédmérnök? Mérnök asszisztense van pl. (pontosabban volt) némely board membernek ....

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 27

1 day8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
mechanical engineer


Explanation:
Mi altalban megkulonboztetjuk a szakiranyt iparagakba. ennek eredmenyekent-mechanical engineer (most common) a leggyakoribb, de nem tartozik bele a villamos - electrical engineer

E. Muranyi
Works in field
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Széphegyi: Az üzemgazdász pedig mi?
10 hrs

disagree  Katalin Horváth McClure: Az üzemmérnök nem gépészmérnök. Mert a mechanical engineer az az.
1 day8 hrs