KudoZ home » Hungarian to English » Engineering (general)

mérnöknap

English translation: engineer day


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:mérnöknap
English translation:engineer day
Entered by: Zsuzsa Berenyi

19:34 Nov 13, 2008
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Hungarian term or phrase: mérnöknap
Egy árajánlatban a díjak részletezésében szerepel.
Zsuzsa Berenyi
Hungary
engineer day
Explanation:
Ahogy "man hour", "man day" az emberóra, embernap megfelelője (a munka elvégzése 1 embernek 1 órájába/napjába kerül), úgy a mérnöknap is érthető: a feladat elvégzéséhez mérnök kell, és annak ennyi-annyi idejébe telik. (2 mérnöknap = 2 mérnök x 1 nap vagy 1 mérnök x 2 nap).

Design effort (engineer-months)
...
This project could be completed in approximately 3 engineer days, from start to finish, using the latest tools.
http://www.eecs.berkeley.edu/~newton/Classes/EE290sp99/pages...
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszönöm szépen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5engineer day
Attila Piróth
5 -1engineers day
JANOS SAMU


  

Answers


47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
engineer day


Explanation:
Ahogy "man hour", "man day" az emberóra, embernap megfelelője (a munka elvégzése 1 embernek 1 órájába/napjába kerül), úgy a mérnöknap is érthető: a feladat elvégzéséhez mérnök kell, és annak ennyi-annyi idejébe telik. (2 mérnöknap = 2 mérnök x 1 nap vagy 1 mérnök x 2 nap).

Design effort (engineer-months)
...
This project could be completed in approximately 3 engineer days, from start to finish, using the latest tools.
http://www.eecs.berkeley.edu/~newton/Classes/EE290sp99/pages...

Attila Piróth
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Köszönöm szépen.
Notes to answerer
Asker: Köszönöm. Nekem is ez volt az első gondolatom, de nem találkoztam még vele angolul, és nem is találtam így sehol, de ha ti mondjátok, így kell lennie.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
20 mins

agree  Peter Zajkas
32 mins

agree  Katalin Horváth McClure
8 hrs

agree  xxxhollowman
10 hrs

agree  Tradeuro Language Services
1 day14 mins

neutral  Andras Szekany: expert day - én így találkoztam vele (hogy mérnök-e vagy más szakértő, az angoloknál nem kérdés)
1 day18 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
engineers day


Explanation:
Ezt több helyen ünneplik, illetve megrendezik. Több variációban szerepel, mert vana ahol engineer's day, van ahol engineers' day, de a fathers day és a mothers day mintájára az engineers dayt tartom a legjobbnak.
http://www.ieee125.org/celebrate/events/calendar/2009-02-21-...


    Reference: http://rc1947.sulekha.com/blog/post/2007/09/15-sept-engineer...
    Reference: http://www.ecst.csuchico.edu/__depts/ce/documents/CE_Alumni_...
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Attila Piróth: Egy árajánlatban a "mérnöknap" aligha "mérnökök napja" értelemben szerepel.
23 mins
  -> Teljesen igazad van. Elnéztem, hogy ez díjtétel.