KudoZ home » Hungarian to English » Finance (general)

bizományosi tevékenység

English translation: consignment operation


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:bizományosi tevékenység
English translation:consignment operation
Entered by: JANOS SAMU

14:58 Sep 6, 2006
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Hungarian term or phrase: bizományosi tevékenység
hitelintézetek, illetve pénzügyi intézetek által végzett..
ill, bizományosi szerződés, ezen tevékenységre

Köszi
mse
consignment operation
Explanation:
A commission operationnal az a gond, hogy a kifejezés pontatlan, mivel a széfek bérebeadása is idetartozik, és az egyáltalán nem commission operation. A consignment contracting pedig a szerződéskötésre utal nem a kérdezett tevékenységre.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszi, azt hiszem ez lesz a tutti
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1commission operations
Eva Blanar
5consignment operation
JANOS SAMU
5consignment contracting
Zoltan Bartok


Discussion entries: 4





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
commission operations


Explanation:
a hitelintézetek (lényegében a bankok) és az egyéb pénzügyi intézmények (pl. brókercégek) kétféleképpen kereskedhetnek a piacokon (ezen belül a tőzsdén):

1. bizományosként (adnak-vesznek, mindegy, hogy mekkora hülyeséget követ el a t. ügyfél, nekik ebből jön a jutalék = a bizományosi díj. Ez a veszélytelenebb, a legjobb, ha két ügyfél pakettjeit cserélik el: egyikük biztos boldog lesz, a jutalék meg dupla.

2. saját számlára: megveszi azt, amit jónak szimatol, aztán majd kiderül - ezen rengeteget lehet keresni, de még nagyobbakat szoktak bukni.

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 178
Notes to answerer
Asker: köszi


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera
21 mins

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
consignment contracting


Explanation:
Bankok, hitelintézetek tranzakciói minden esetben szerződéskötéssel járnak. Ha a "tevékenység" erre utal, akkor jó a "consignment contracting".

Zoltan Bartok
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 7

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
consignment operation


Explanation:
A commission operationnal az a gond, hogy a kifejezés pontatlan, mivel a széfek bérebeadása is idetartozik, és az egyáltalán nem commission operation. A consignment contracting pedig a szerződéskötésre utal nem a kérdezett tevékenységre.

JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 116
Grading comment
Köszi, azt hiszem ez lesz a tutti

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  juvera: Helyes, ha áruforgalmi munkálkodásról van szó.
1 hr
  -> Arra is helyes, de banki tevékenységre is: http://english.cmbchina.com/corporate business/financial/for...

neutral  Eva Blanar: nem tudom, hogy jönnek ide a széfek, az "fee business", mint a bizományosi tevékenység, viszont a consignment op. = küldemények/szállítmányok kezelése, nem?
5 hrs