KudoZ home » Hungarian to English » Finance (general)

pénzforgalmi jelzőszám

English translation: bank account number


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:pénzforgalmi jelzőszám
English translation:bank account number
Entered by: Sonia Soros

13:43 Apr 4, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
Hungarian term or phrase: pénzforgalmi jelzőszám
így szerepel:

"A cég penzforgalmi jelzőszáma"

"A pénzforgalmi jelzőszámot kezelő pénzintézet"

Köszönöm a segítséget!
Sonia Soros
bank account number
Explanation:
szerintem.
egész pontosan ez a fő bankszámlának a száma, amivel ugye minden vállalkozónak rendelkeznie kell
azt hiszem, onnan eredhet a fura megnevezés, hogy a 80-as évek közepéig az MNB volt a nemzet bankja, minden vállalatnak ott volt egy "számlája", ami persze nem számla volt, csak egy jelzőszám. Gondolom, azért nem akarták módosítani annak idején, hogy ne legyen olyan nagyon szokatlan.
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
nagyon köszönöm mindenkinek!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4bank account number
Eva Blanar
4sort code
Csaba Ban


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
bank account number


Explanation:
szerintem.
egész pontosan ez a fő bankszámlának a száma, amivel ugye minden vállalkozónak rendelkeznie kell
azt hiszem, onnan eredhet a fura megnevezés, hogy a 80-as évek közepéig az MNB volt a nemzet bankja, minden vállalatnak ott volt egy "számlája", ami persze nem számla volt, csak egy jelzőszám. Gondolom, azért nem akarták módosítani annak idején, hogy ne legyen olyan nagyon szokatlan.

Eva Blanar
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 178
Grading comment
nagyon köszönöm mindenkinek!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Orsolya Mance: igen, mindenképpen ez az. A K&H oldalán IBAN= nemzetközi pénzforgalmi jelzőszám https://www.khb.hu/portal/page?_pageid=243,457514&_dad=porta...
15 mins

agree  Katalin Sandor: Igen, álcázni próbálja magát, de mégis ez az.
1 hr

agree  Kathrin.B: Pontosan ez az!
17 hrs

agree  Istvan Nagy
2 days8 hrs

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sort code


Explanation:
http://hun.proz.com/kudoz/981749

--------------------------------------------------
Note added at 5 hrs (2007-04-04 18:56:14 GMT)
--------------------------------------------------

Eddig úgy tudtam, hogy a "pénzforgalmi jelzőszám" a bank, illetve a bankfiók jelölésére szolgál, nem megy mélyebbre, de most egy guglizás után (http://www.mimi.hu/gazdasag/penzforgalmi_jelzoszam.html) úgy tűnik, Évának van igaza.


    Reference: http://hun.proz.com/kudoz/981749
Csaba Ban
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Orsolya Mance: A "sort code" megtévesztő lehet - nem tudom, máshol hogy van, de Angliában pl. csak a számlavezető bank 6 jegyű azonosítóját értik alatta
6 mins