KudoZ home » Hungarian to English » IT (Information Technology)

leválogatás

English translation: query


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:leválogatás
English translation:query
Entered by: Andrea Szabados

11:22 Mar 23, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / adatbáziskezelés
Hungarian term or phrase: leválogatás
Az adatbázisból az adatok leválogatása.

Az összes kapcsolódó kifejezés eszembe jut (lekérdezés, szűrés stb.), de ez nem... Tudtok segíteni?

Köszi!
Andrea Szabados
query
Explanation:
A sort az összes adat sorbarendezése, a leválogatás inkább a "Kovács"-ok kigyűjtése egy személyi listából.
Selected response from:

Szabolcs Varga
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3querySzabolcs Varga
4sorting
Bernadett Horváth


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sorting


Explanation:
-

Bernadett Horváth
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
query


Explanation:
A sort az összes adat sorbarendezése, a leválogatás inkább a "Kovács"-ok kigyűjtése egy személyi listából.

Szabolcs Varga
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Tehát akkor nincs különbség a leválogatás és lekérdezés között?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Csaba Burillak: Ez a legjobb. A sorting rendezés, a filtering szűrés. A "leválogatást" adatbázisokkal kapcsolatban még nem hallottam. Lekérdezést szoktak inkább használni, és az "query".
4 mins
  -> Így van, a "leválogatás" talán egy kicsit régebbi kifejezés.

agree  Katalin Horváth McClure
55 mins

agree  Kathrin.B
4 hrs