KudoZ home » Hungarian to English » IT (Information Technology)

adatütköztetés

English translation: data conflict


18:08 Nov 27, 2008
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / adattisztítás
Hungarian term or phrase: adatütköztetés
"A modul feladata a rendszerben történő adatütköztetés elvégzése, és ebből hibalisták előállítása a felhasználók számára. Az éppen aktuális hibalisták a képernyőn megtekinthetőek, új ütköztetés esetén felülíródnak."

Biztos nem véletlen, hogy ütköztetést ír és nem összevetést vagy egyeztetést...
Peter Zajkas
Hungary
English translation:data conflict
Explanation:
Ahogy Péter is mondja, a határozott ok a szép stílusra való törekvés, nekem egyébként tetszik is ez a szó.
Selected response from:

Gusztáv Jánvári
Hungary
Grading comment
A "data conflict detection"-re több jó találat is volt az Interneten, és ez illet legjobban a szövegbe.
Köszönöm a válaszokat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3data conflict
Gusztáv Jánvári
4data collation / harmonization
Andras Szekany
3data collisionarpadkiraly


Discussion entries: 2





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
data conflict


Explanation:
Ahogy Péter is mondja, a határozott ok a szép stílusra való törekvés, nekem egyébként tetszik is ez a szó.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 52
Grading comment
A "data conflict detection"-re több jó találat is volt az Interneten, és ez illet legjobban a szövegbe.
Köszönöm a válaszokat.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
1 hr

agree  JANOS SAMU: Elvileg jó, de a data conflict csak az adatütközés. Az adatütköztetés kifejezéséhez én a compiling data conflicts kifejezést használnám, mivel ezek alapján határozzák meg a hibakódokat, tehát ezeket először ki kell gyűjteni.
2 hrs
  -> Nem rossz meglátás, de itt a compiling értelmetlennek tűnik számomra, másik szó kellene. Pl comparing data yields the list of data conflicts.

agree  Tradeuro Language Services
2 days2 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
data collation / harmonization


Explanation:
az "ütköztetés" rossz szleng - egyeztetés az igazi szó
"..és ebből hibalisták előállítása.." ez a mondat egyeztetésről, összehasonlításról (annak eredményéről) szól

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-11-27 19:35:41 GMT)
--------------------------------------------------

a "harmonization" nem is kell ide

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gusztáv Jánvári: A harmonizationt még nem hallottam, a collationt viszont az adatbázisbeli rendezési módokra használja az adatbázis-kezelési terminológia
1 hr

agree  xxxhollowman: data collation
2 days4 hrs

20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
data collision


Explanation:
Linux berkekben hallottam ezt a szóhasználatot is.

arpadkiraly
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian