kézbesítési megbízott

English translation: trustee-on-delivery

Hungarian to English translations [PRO]
Law/Patents
Hungarian term or phrase: kézbesítési megbízott
Külföldi cég magyarországi tevékenységével kapcsolatos levelezés esetére az a személy, aki nevükben/ számukra a leveleket, küldeményeket, felszólitásokat átveszi. (A cégkivonatban is szerepel, általában egy ügyvéd, vagy a helyi leányvállalat valamelyik tisztségviselője.)

Nekem rémlik valami delivery agent, de abszolút nem biztos, hogy ez az (nem a DHL vagy a TNT, mondjuk).

Előre is kösz!
Eva Blanar
Hungary
English translation:trustee-on-delivery
Explanation:
Ez egy létező kifejezés, szerintem beválna itt.
Trustee = authorized representative.
"on delivery" = "postai küldemények átvétele során" (pl. cash-on-delivery)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 19:52:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Egy kis kiigazítás:
the company\'s trustee-on-delivery
(eleve így értelmeztem)
Selected response from:

Erika Pál
Grading comment
Nagyon köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1semmiképp nem 'delivery agent'
Ildiko Santana
5service agent
Jakab Arpad
4 +1delivery recipient
Csaba Ban
4trustee-on-delivery
Erika Pál


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
semmiképp nem 'delivery agent'


Explanation:
1. az egy e-mail program
2. a TNT, stb. kézbesítői nem 'agent'-ek

Szerintem körül kell írni. The (Company's) (authorized) representative delivering the document(s).

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1636

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gabrielle Weatherhead: szerintem is "company's representative" vagy esetleg "proxy" de az inkabb masra vonatkozik (Company law-UK)
1 day 14 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
delivery recipient


Explanation:
Nem 100%, de ezt írnám. Mindenesetre egy pár helyen látom, hogy tényleg létezik ez a kifejezés:

http://web.mit.edu/sapr3/docs/webdocs/paperdocs.html
"Person to contact with questions (if different from delivery recipient)"

http://216.239.51.100/search?q=cache:hmFmO2s8hikC:www.eh.sve...
"3.2.5.1.2 Identification of approved Delivery Recipient
3.2.5.1.3 The Delivery Recipient's contact point(s)"

http://www.dickinson.edu/departments/dining/catering/deliv_p...
"While Dining Services equipment is in the custody of the delivery recipient, it is the responsibility of the recipient to assure the safe handling and care of those items."

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 305

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Jól hangzik.
32 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
trustee-on-delivery


Explanation:
Ez egy létező kifejezés, szerintem beválna itt.
Trustee = authorized representative.
"on delivery" = "postai küldemények átvétele során" (pl. cash-on-delivery)

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-23 19:52:56 (GMT)
--------------------------------------------------

Egy kis kiigazítás:
the company\'s trustee-on-delivery
(eleve így értelmeztem)

Erika Pál
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Nagyon köszönöm!

6 days   confidence: Answerer confidence 5/5
service agent


Explanation:
merthogy angolról ezt már kb. ötvenszer kellett magyarra kínoznom, üdv. Jakab Árpád

Jakab Arpad
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman
PRO pts in pair: 47