KudoZ home » Hungarian to English » Law: Taxation & Customs

adószám felfüggesztés

English translation: suspension of tax permit


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:adószám felfüggesztés
English translation:suspension of tax permit
Entered by: JANOS SAMU

11:04 Feb 1, 2012
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Taxation & Customs
Hungarian term or phrase: adószám felfüggesztés
Az lenne a kérdésem, hogy az adószám felfüggesztésre mi a megfelelő fordítás?

Az én tippem: tax number suspension, de Google találatok alapján ez elég ritkán használt kifejezés...
veliza7
suspension of tax permit
Explanation:
Szószerinti fordításban, még ha hivatalos szerv fordította is Magyarországon, előfordulhat, hogy suspension of tax number olvasható, viszont ez angol vagy amerikai logikával nevetséges, és nem használják ilyen formában, mivel tulajdonképpen nem a számot függesztik fel, hanem annak használati engedélyét, hiszen a tulajdonos emlékszik a számra, és ha felfüggesztik is, tudja azt, viszont valójában a számhoz fűződő engedélyt és az annak használatára való jogosultságot függesztik fel. Mivel a fordítás nem magyaroknak készül, hanem külföldieknek, ezért a fordításnak azok gondolatmenetét kell követni. Mivel az USA-ban is előfordul ilyesmi, az itt bevált fordulat használatát javaslom.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm a segítséget, logikus a magyarázat.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5suspension of tax permit
JANOS SAMU
4suspension of tax numbers / tax number suspension
Ildiko Santana


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
suspension of tax numbers / tax number suspension


Explanation:
Egy példa sok közül:

Tax & Legal Alert
Hungary • Issue 254 • 7 March 2007
Az adószám felfüggesztése
Suspension of tax numbers
A szeptember 15-étől hatályos módosítás bővítette az állami adóhatóság eszköztárát a fiktív adózók elleni hatékonyabb fellépés érdekében azzal, hogy lehetővé teszi az adószám (közösségi adószám) felfüggesztését. 2007 márciusáig több mint 500 esetben került erre sor. A felfüggesztés – amelyet a jogszabályban meghatározott feltételek fennállása esetén az adóhatóság mérlegelés nélkül köteles határozatban elrendelni – súlyos jogkövetkezményekkel jár nemcsak az adózó számára, hanem jelentős mértékű kockázattal kell számolnia az adózóval üzleti kapcsolatban állóknak is. ...
The amendments, effective from 15 September 2006, enable the Tax Authority to combat ‘fictitious taxpayers’ more effectively, by allowing it to suspend tax numbers (both Community and Hungarian). By March 2007, this measure has been applied on more than 500 occasions. Tax number suspension, ordered automatically if the statutory conditions are met, has serious legal consequences for the taxpayers affected and represents a significant risk for their business partners. The suspension restricts tax deduction and recovery, as suspended tax payers ..."
(forrás: PriceWaterhouseCoopers)
http://www.pwc.com/at/en/newsletter/cee-spotlight/ungarn/pwc...

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a segítséget, én is erre gondoltam!


16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
suspension of tax permit


Explanation:
Szószerinti fordításban, még ha hivatalos szerv fordította is Magyarországon, előfordulhat, hogy suspension of tax number olvasható, viszont ez angol vagy amerikai logikával nevetséges, és nem használják ilyen formában, mivel tulajdonképpen nem a számot függesztik fel, hanem annak használati engedélyét, hiszen a tulajdonos emlékszik a számra, és ha felfüggesztik is, tudja azt, viszont valójában a számhoz fűződő engedélyt és az annak használatára való jogosultságot függesztik fel. Mivel a fordítás nem magyaroknak készül, hanem külföldieknek, ezért a fordításnak azok gondolatmenetét kell követni. Mivel az USA-ban is előfordul ilyesmi, az itt bevált fordulat használatát javaslom.

Example sentence(s):
  • Failure to comply with Nebraska state tax codes may result in having your sales tax permit revoked or suspended.

    Reference: http://www.larson-financial.com/state_taxes_nebraska_ne.html
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 31
Grading comment
Köszönöm a segítséget, logikus a magyarázat.
Notes to answerer
Asker: Köszönöm, ezt a megoldást választottam.