KudoZ home » Hungarian to English » Marketing / Market Research

kihív/ás

English translation: call-out, call out, callout


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:kihív/ás
English translation:call-out, call out, callout
Entered by: Katalin Horváth McClure

22:21 Dec 13, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Marketing / Market Research
Hungarian term or phrase: kihív/ás
kereskedelmi bank új kártyaterméket kíván bevezetni, ennek kapcsán van szó "kihívásról"

néhány példa a szövegből:

"A lejáratot megelőzően kihívási kampány során elégedettségi vizsgálatot végzünk"

több helyen felsorolásban szerepel, "DM" (direct mail) társaságában

lehet "callout"?
Csaba Ban
Hungary
call-out, call out, callout
Explanation:
Igen, a magyar "kihívás" az angol tükörfordítása (sajnos).
Call-out campaign
http://forums.crmsuccess.com/t5/Best-Practices-Discussion/Be...
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3call-out, call out, callout
Katalin Horváth McClure
4outbound callnovakaron
Summary of reference entries provided
Direct Marketing glossary
Ildiko Santana

  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
call-out, call out, callout


Explanation:
Igen, a magyar "kihívás" az angol tükörfordítása (sajnos).
Call-out campaign
http://forums.crmsuccess.com/t5/Best-Practices-Discussion/Be...

Katalin Horváth McClure
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
15 mins

agree  Tünde : Igen, ez jó, a Futász Dezső új Üzleti nagyszótárában is így szerepel: call out - kihív. Teljesen egyetértek Katival abban, hogy ez nagyon furcsán hangzik magyarul.
16 hrs
  -> Hát elég szomorú, hogy már egy szótárba is bekerült (szerény véleményem szerint a "kihív" szó ilyen értelmű használata nem magyaros.)

agree  Tradeuro Language Services
3 days 21 hrs

neutral  novakaron: A callout pongyola. Az call center iparágban inkább az outbound call-t/outbound call campaign-t használják.
6 days
  -> Szerintem két különböző fogalomról van szó. A call centerben minden kimenő hívás outbound. Itt telefonos marketingkampányról van szó, nem is biztos, hogy call centeren keresztül megy.// A campaign-nyel együtt az is használható.

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
outbound call


Explanation:
An outbound call is one initiated from a call center agent to a customer on behalf of the call center or a client. Typical outbound calls include include telemarketing, sales or fund-raising calls, as well as calls for contact list updating, surveys or verification services.
A call center may handle either outbound or inbound calls exclusively or might deal with a combination of the two.


novakaron
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




Reference comments


32 mins peer agreement (net): +1
Reference: Direct Marketing glossary

Reference information:
Hátha jól jön:
http://www.directcreative.com/direct-marketing-glossary.html

Glossary of Direct Marketing Terms
"This glossary defines some of the most common direct marketing terms used in direct mail, e-mail, and other forms of direct response advertising."

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Katalin Horváth McClure: Igen, jó, csak a call out itt a másik értelmében szerepel.
1 hr
  -> Igen, köszi. Én nagy általánosságban gondoltam, hogy esetleg hasznos lehet Csabának (mivel említette a DM-et is), nem kifejezetten a kérdéses kifejezés kapcsán. :)