KudoZ home » Hungarian to English » Mathematics & Statistics

kétismeretlenes egyenletrendszer megoldása

English translation: solution of two simultaneous (linear) equations in two unknowns


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:kétismeretlenes egyenletrendszer megoldása
English translation:solution of two simultaneous (linear) equations in two unknowns
Entered by: Orsolya Mance

16:06 Jul 2, 2007
Hungarian to English translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics
Hungarian term or phrase: kétismeretlenes egyenletrendszer megoldása
"Ezt a kétismeretlenes egyenletrendszert megoldva minden negyedévben megkaphatjuk a kereslet összetevőinek ismeretében a magánszektor és a kormányzati szektor becsült kibocsátását."
Annyira nyilvánvaló, hogy legalább kéttannyelvű gimnáziumba kellett volna járni, ha lett volna akkor ilyen... Aki járt ilyenbe, vagy angolba, vagy amúgy tudja, az segítsen már, mielőtt elsüllyedek a szégyentől... Mert nem olyan egyszerű ám az ilyen egyszerű dolgokat megtalálni... Nekem.
Katalin Sandor
Hungary
solution of two simultaneous (linear) equations in two unknowns
Explanation:
Angliában biztosan "simultaneous equations" az egyenletrendszer.

A második hivatkozásnál letöltheted az aktuális AQA GCSE syllabust, ld. 37. oldal.
Selected response from:

Orsolya Mance
United Kingdom
Grading comment
Végül ezt választottam, de a többi megoldás is biztos pont ugyanilyen jó :-) Köszönöm mindenkinek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2solution of a system of equations in two variables
Attila Piróth
5 +1solution of two simultaneous (linear) equations in two unknowns
Orsolya Mance
4 +1system of equations in two variables
Katalin Horváth McClure


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
system of equations in two variables


Explanation:
Ha tudjuk, hogy lineáris, akkor azt is bele lehet venni, de mivel az eredeti nem írta...


    Reference: http://www.sosmath.com/soe/SE2001/SE2001.html
Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth
1 min

12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
solution of a system of equations in two variables


Explanation:
A mondatodban "By solving this system of equations in two variables".

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Igen - már megint egyszerre írtunk... ;-)/Na persze, meg az a winchester, aminek az összes bitje egyesekkel van teleírva, az nehezebb, mint amelyik nullákkal, ugye?
1 min
  -> Igen, csak te közelebb laksz a Proz szerveréhez, így gyorsabban beért a megoldásod.

agree  Eva Blanar
1 hr

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
solution of two simultaneous (linear) equations in two unknowns


Explanation:
Angliában biztosan "simultaneous equations" az egyenletrendszer.

A második hivatkozásnál letöltheted az aktuális AQA GCSE syllabust, ld. 37. oldal.

Example sentence(s):
  • "find the exact solution of two simultaneous equations in two unknowns by eliminating a variable"

    Reference: http://www.ucl.ac.uk/Mathematics/geomath/MHglossary/MHglosss...
    Reference: http://www.aqa.org.uk/qual/gcse/math_a.php
Orsolya Mance
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Végül ezt választottam, de a többi megoldás is biztos pont ugyanilyen jó :-) Köszönöm mindenkinek.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU: Ez a szabatos kifejezés. Lásd itt is: http://www.bymath.com/studyguide/alg/sec/alg15.html
1 hr