KudoZ home » Hungarian to English » Other

gyümölcs-sör

English translation: fruit beer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:gyümölcs-sör
English translation:fruit beer

22:36 Jan 16, 2002
Hungarian to English translations [PRO]
/ beer
Hungarian term or phrase: gyümölcs-sör
A belgáknál vannak gyümölcs-izű (vagy talán abból - is - készült) sörök. Van ezekre valami angol kifejezés? Vagy "fruit beer"?
Eva Blanar
Hungary
fruit beer
Explanation:
A fruit beer és a fruit-flavoured beer között ugyanaz a kulönbség, mint a gyümölcs-sör és a gyümölcsízű sör, avagy pl. fügebor és fügeízű bor között; abból készül, vagy csak adalék.
- Fruit Beer: should it be labelled as fruit beer or fruit flavoured beer and should there be a separate standard for ‘non beer products’ especially where flavourings are used?
Írják az újzélandi sörtermelők egyik honlapján.
Úgyhogy a fruit-flavoured megoldást (hacsak nem éppen arról van szó, csak a magyar forrásszöveg fogalmaz pongyolán), máskor kell használni.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Nagyon köszönöm mindkét választ: ilyenkor látszik, milyen kár, hogy nem oszthatók meg a pontok! Attila válaszát azért választottam, mert több háttérinformációt adott, de tulajdonképpen már Erikának elhittem, hogy ez a jó megoldás. (Én egyszer próbáltam ki életemben, a budapesti Powwow-n, de elég szörnyűnek találtam: most talán megpróbálom még egyszer az Erika által javasolt márkát.)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3fruit beerErika Pavelka
5fruit beer
Attila Piróth


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
fruit beer


Explanation:
vagy fruit-flavoured beer (egy jó a belga Mort subite!).

Erika


Erika Pavelka
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elvira Stoianov
3 hrs

agree  chemimedic
6 hrs

agree  Olga Simon
8 hrs

15 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fruit beer


Explanation:
A fruit beer és a fruit-flavoured beer között ugyanaz a kulönbség, mint a gyümölcs-sör és a gyümölcsízű sör, avagy pl. fügebor és fügeízű bor között; abból készül, vagy csak adalék.
- Fruit Beer: should it be labelled as fruit beer or fruit flavoured beer and should there be a separate standard for ‘non beer products’ especially where flavourings are used?
Írják az újzélandi sörtermelők egyik honlapján.
Úgyhogy a fruit-flavoured megoldást (hacsak nem éppen arról van szó, csak a magyar forrásszöveg fogalmaz pongyolán), máskor kell használni.



    Reference: http://www.brewing.co.nz/sparging/98sep1.htm
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 697
Grading comment
Nagyon köszönöm mindkét választ: ilyenkor látszik, milyen kár, hogy nem oszthatók meg a pontok! Attila válaszát azért választottam, mert több háttérinformációt adott, de tulajdonképpen már Erikának elhittem, hogy ez a jó megoldás. (Én egyszer próbáltam ki életemben, a budapesti Powwow-n, de elég szörnyűnek találtam: most talán megpróbálom még egyszer az Erika által javasolt márkát.)