KudoZ home » Hungarian to English » Other

pályázati forrás

English translation: financial resource for the tender


11:39 Dec 3, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Other
Hungarian term or phrase: pályázati forrás
Megállapodásban szerepel:
Fejlesztő innovációs pályázati forrásból kutatómunkát végez
Termékfejlesztés költségének forrása: Részben saját forrás, részben pályázati forrás
Mónika Farkas
English translation:financial resource for the tender
Explanation:
Fontos kihangsúlyozni, hogy itt pénzügyi forrásról van szó -> financial resource

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-03 12:47:30 GMT)
--------------------------------------------------

Számos ilyen anyaggal kerültem kapcsolatba. Egyetemeken (pl. amerikai) belül is tender a kutatási pályázat. A Professzorok/egyetemi oktatók a "Call for tenders" "Tender invitation" (Pályázati kiírásokat) figyelik. A grant teljesen mást jelent. A grant az amikor pl. egyetemi oktatók/kutatók pénzösszeget kaphatnak tanulmányutakra ....
A grant magyarul ösztöndíjat jelent.

Saját forrás: self-funding vagy own financial resources
Pályázati forrás: financial resources for the tender


15. Estimated eligible costs and associated beneficiary's financial
contribution to the project
- In accordance with the "declaration of the associated beneficiary", the associated beneficiary will implement actions with an estimated total cost of € …;
- The associated beneficiary will contribute € … to the project of own financial resources (and/or if applicable: by co-financer … );
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4fund/ funding / grants
Bernadett Trabert
5 +2financial resource for the tender
Katalin Szilárd
4research grant
János Untener
3grant (resource)
Ilona Roberts


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
grant (resource)


Explanation:
vagy csak "grant"
pl. a második mondatban "partly from own resources, partly from the grant"

Ilona Roberts
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
research grant


Explanation:
én ebben a kontextusban ezt használnám, legalábbis ha kutatásról és fejlesztésről van szó


János Untener
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: A grant ösztöndíj. Más kategória. Pl. Fulbright grant -> Fulbright ösztöndíj
24 mins

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
financial resource for the tender


Explanation:
Fontos kihangsúlyozni, hogy itt pénzügyi forrásról van szó -> financial resource

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2010-12-03 12:47:30 GMT)
--------------------------------------------------

Számos ilyen anyaggal kerültem kapcsolatba. Egyetemeken (pl. amerikai) belül is tender a kutatási pályázat. A Professzorok/egyetemi oktatók a "Call for tenders" "Tender invitation" (Pályázati kiírásokat) figyelik. A grant teljesen mást jelent. A grant az amikor pl. egyetemi oktatók/kutatók pénzösszeget kaphatnak tanulmányutakra ....
A grant magyarul ösztöndíjat jelent.

Saját forrás: self-funding vagy own financial resources
Pályázati forrás: financial resources for the tender


15. Estimated eligible costs and associated beneficiary's financial
contribution to the project
- In accordance with the "declaration of the associated beneficiary", the associated beneficiary will implement actions with an estimated total cost of € …;
- The associated beneficiary will contribute € … to the project of own financial resources (and/or if applicable: by co-financer … );


Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 36
Grading comment
Köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Szekany: a helyzet az, h nem tudni, h a resources a grant-ból jön-e, vagy máshonnan, szal ...ezaz
59 mins
  -> Köszönöm!

agree  amanda solymosi
22 hrs
  -> Köszönöm!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
fund/ funding / grants


Explanation:
Nekem ez nagyon EU pályázatnak tűnik. Az alábbi linken van egy komplett tájékoztató anyag, szerintem nagyon sok jó kifejezés van benne.


    Reference: http://ec.europa.eu/budget/library/publications/financial_pu...
Bernadett Trabert
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnes Dabi
4 mins

agree  Ildiko Santana
2 hrs

agree  Tradeuro Language Services
16 hrs

agree  Iosif JUHASZ
3 days 1 hr