KudoZ home » Hungarian to English » Other

vg (rövidítés)

English translation: voice guide/guidance - hangbemondás


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:vg (rövidítés)
English translation:voice guide/guidance - hangbemondás
Entered by: Katalin Horváth McClure

20:40 Dec 13, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Other / call center
Hungarian term or phrase: vg (rövidítés)
A szöveg azt az algoritmust ismerteti, amely szerint egy bank ügyfélszolgálata (és rendszere) kezeli az ügyfelek eseti telefonos átutalásait (átrakhatnak telefonon pénzt bankszámlára), amelynek során alapesetben mindvégig egy gépi hanggal van csak dolguk.

Minden alkalommal azonban, amikor a gépi hang szövegéről esik szó, szerepel egy "vg:" rövidítés.
Példamondatok:
1. Minden egyes számjegy megadására 15 mp-e van az ügyfélnek, ha eltelik a rendelkezésre álló idő, vg: emlékeztető, hogy mit kell megadnia.
2. A # gombbal történt validálás után vg: A kért összeg és a bankszámlaszám beolvasása után még egyszer az ügyfél jóváhagyását kérjük: pl „Ahhoz hogy az ön által kért x Ft-ot a ___ bankszámla számra elutaljuk, nyomja meg a # gombot.”

Találkozott már valaki ezzel a rövidítéssel? Elvben ennek magyar kifejezésnek kell lennie.
Eva Blanar
Hungary
voice guide/guidance
Explanation:
Azt írod, hogy elvileg magyarnak kellene lenni, de ha esetleg angol maradvány (örökség), akkor lehet "voice guide".

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2010-12-13 21:12:13 GMT)
--------------------------------------------------

(Magyarul ez hangbemondás lenne.)
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
köszönöm, ez lesz az!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3verbigracia (például)
Ilona Roberts
1 +1voice guide/guidance
Katalin Horváth McClure


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
verbigracia (például)


Explanation:
meglehet, a spanyol "verbigracia" = például?
a pl. helyett választották...?

verbigracia (spanyolul: például)
http://en.wiktionary.org/wiki/verbigracia

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2010-12-13 20:50:59 GMT)
--------------------------------------------------

NB: vg a rövidítése, elfelejtettem hozzáadni :)

Ilona Roberts
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

27 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
voice guide/guidance


Explanation:
Azt írod, hogy elvileg magyarnak kellene lenni, de ha esetleg angol maradvány (örökség), akkor lehet "voice guide".

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2010-12-13 21:12:13 GMT)
--------------------------------------------------

(Magyarul ez hangbemondás lenne.)

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 44
Grading comment
köszönöm, ez lesz az!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  József Lázár: tök jó ötlet
20 mins