másoddiploma

English translation: second degree

22:17 Jan 8, 2004
Hungarian to English translations [Non-PRO]
Hungarian term or phrase: másoddiploma
second degree?
redhead
English translation:second degree
Explanation:
igen, ez helyes
Selected response from:

xxxdenny
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6second degree
xxxdenny
4 +1megj kell azt gondolni
Katalin Horváth McClure


  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
másoddiploma
second degree


Explanation:
igen, ez helyes

xxxdenny
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 1164
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: a különböző oktatási-képzési rendszereket nem nagyon lehet összehozni, azt hiszem, ez egy jó megoldás!
12 mins

agree  Ildiko Santana: 'Students who hold a bachelor's degree with a major in one discipline may earn a second degree by completing a major in another discipline.'
3 hrs

agree  Krisztina Vasarhelyi
4 hrs

agree  Éva Vajda
8 hrs

agree  Kathrin.B
11 hrs

agree  perke
19 hrs

1 day 6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
másoddiploma
megj kell azt gondolni


Explanation:
Tudom, hogy már választottál, de azért hozzászólok.
Sajnos megint nem adtad meg az egész mondatot, pedig itt is jó lett volna, merthogy:
Ami magyarul "másoddiplomás képzés", az angolul "graduate studies", azok az egyetemek ahol ilyen képzés folyik, "graduate school"-nak nevezik magukat, vagy az egyetemnek azt a részét, ahol ez az oktatás folyik.
A lényeg az, hogy a tanulmányok elkezdéséhez feltétel az, hogy egy diplomája már legyen az embernek, és attól magasabb szintű diplomát fog kapni a képzés végén.
A second degree szerintem nem fejezi ki a magasabb diplomát, csak annyit, hogy az illető kap még egy, MÁSIK diplomát, ami lehet teljesen független az elsőtől. Pl. az első diplomája orosz szakos tanár, a második meg fogorvosi.
Meg kellene nézni, hogy pontosan melyik esetről van szó.

Referenciaként annyit tudok mondani, hogy Magyarországon jártam másoddiplomás képzésre (főiskolai szintű diplomával be, egyetemi szintűvel ki), és itt az USA-ban is jártam "graduate school"-ba, ahol a felvételi követelmény a Bachelor's szintű diploma volt, a végén meg Master's volt a jutalom.

Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 1143

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  perke: Jogos.
8 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search