KudoZ home » Hungarian to English » Poetry & Literature

orgánum / valakinek szép orgánuma (hangja)van

English translation: organ / has beautiful organ


15:45 Feb 1, 2009
Hungarian to English translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature
Hungarian term or phrase: orgánum / valakinek szép orgánuma (hangja)van
A beszédhang jellegéről van szó, amit így magyarul "orgánumnak" szoktunk mondani, de mintha angolul (organ) ez az emberi hangra nem lenne használható. A szövegemben a "hang" és az "orgánum" egyaránt szerepel, és úgy érzem, meg kellene különböztetnem.
Judit Lapikás
Hungary
English translation:organ / has beautiful organ
Explanation:
Szokták ezt használni, és az Országh-féle szótár is említi, mint hangerőt, hangszínt, orgánumot, példaként a strong/manly organt hozva az erős, férfias orgánumra.
Selected response from:

Gusztáv Jánvári
Hungary
Grading comment
Láttam én is, csak az bizonytalanít el, hogy megnéztem visszafelé egy értelmezőben és ott nem szerepelt emberi hangra.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3voice /someone has a beautiful voice
Katarina Peters
5 -5organ / has beautiful organ
Gusztáv Jánvári


Discussion entries: 7





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -5
organ / has beautiful organ


Explanation:
Szokták ezt használni, és az Országh-féle szótár is említi, mint hangerőt, hangszínt, orgánumot, példaként a strong/manly organt hozva az erős, férfias orgánumra.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Láttam én is, csak az bizonytalanít el, hogy megnéztem visszafelé egy értelmezőben és ott nem szerepelt emberi hangra.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katarina Peters: angolul ezt semmiestre sem használják hangra, inkább nemi szervre, ha férfiről van szó!... :)
22 mins

disagree  juvera: Egyetértek Katarinával. Organ angolul lehet az orgona hangszer, vagy valamelyik belső szerv. "His beautiful organ" pedig egyértelműen a pornografikus kifejezések szépítésére szolgál.
1 hr

disagree  Krisztina Lelik: nem
2 hrs

disagree  kyanzes: Nekem elsőre műtősök ugrottak be, amint elismerően hümmögnek a felnyitott páciens felett.
2 hrs

disagree  Jim Tucker: This has a distracting sexual resonance, as Katarina and juvera say. (It would have to be "a" beautiful x in any case.) "Instrument" would be the right word.
1 day5 hrs

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
voice /someone has a beautiful voice


Explanation:
:)

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2009-02-01 16:13:49 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

hozzá lehet még tenni hogy "speaking voice"

Katarina Peters
Canada
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxhollowman
22 mins
  -> Köszönöm, hollowman

agree  Laszlo Aradi: Plain and simple :)
15 hrs
  -> Köszönöm, Laszlo! :)

agree  Tradeuro Language Services
16 hrs
  -> Köszönöm, Tradeuro

neutral  Jim Tucker: "speaking voice" would be adequate (though not ideal in a professional context), but the asker specifically requests a dictinct term
1 day5 hrs