KudoZ home » Hungarian to English » Real Estate

kivett üzem

English translation: factory on "non-agricultural land"


09:37 Dec 16, 2010
Hungarian to English translations [PRO]
Bus/Financial - Real Estate / tulajdonosi lap
Hungarian term or phrase: kivett üzem
http://www.kispest.hu/uploads/file/testuleti-ulesek/2010/feb...

találtam egy hasonlót a neten , a fenti oldalon látható kontextus, a 13. oldalon a kifejezés
van köze a "kivett megnevezéshez"?
az összes tulajdonosi lap ugyanúgy néz ki, nem ismer valaki egy hivatalos angol fordítást a neten?
én nem találtam
Köszönöm a segítséget!
János Untener
Hungary
English translation:factory on "non-agricultural land"
Explanation:
A "kivett" angol megfelelője: non-agricultural. Ehhez természetesen hozzájárul a "land" szó is, mert mint már László írta, magyarul ez a mezőgazdasági besorolásból - ezáltal mezőgazdasági termelésből - kivont területet jelenti.

a. Agricultural land, Grades 1 to 5.
b. Non-agricultural land:
b1. Land in urban use and
b2. Other land primarily in non-agricultural use.
www.david-archer-maps.co.uk/content/agricultural-land-class...

Non-agricultural land - all the plots of land which are not used for agricultural purposes.
www.bp.com/.../BTC_English_RAPs_RAP_Part_C__Georgia__Conten... Georgia_RAP_Annex_2_Georgia_RAP_Annex_2_.pdf - United States

...relating to other agricultural and non-agricultural land sales reflects to some extent the large variability of types of sales ...
www.scotland.gov.uk/Publications/2002/07/15133/9014 -

Where the estate includes non-agricultural land, expenses on parts not used for husbandry should be excluded.
www.hmrc.gov.uk/manuals/pimmanual/pim4220.htm -
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5factory on "non-agricultural land"juvera
4uncultivated, plant
Ildiko Santana
4industrial site
László SZABÓ
3 -2running expenses
amanda solymosi


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
running expenses


Explanation:
the costs of keeping the property up, this is the English term we would use.

amanda solymosi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Annamaria Amik: I think this has nothing to do with the asker's term which refers to the status of a land. // yes, but this has nothing to do with expenses, but the legal status.
1 hr
  -> property can also be land

disagree  Katalin Horváth McClure: Az magyarul fenntartási/üzemeltetési költség lenne, itt teljesen másról van szó.
7 hrs

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
industrial site


Explanation:
A kivett üzem azt jelenti, hogy a mg-i termelésből kivont (kivett) területen ipari létesítmény épült.

A kivett angolul: "not cultivated, exempted, withdrawn from cultivation"

De az "industrial site" önmagában jelenti, hogy nem mezőgazdasági terület, így felesleges hozzátenni a fentiek bármelyikét.



László SZABÓ
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uncultivated, plant


Explanation:
Gondolom tulajdoni lapot akartál írni (nem tulajdonosi lapot), azaz a földhivatali jegyzékből származó irat az adott ingatlanok adatainak vonatkozásában: helyrajzi szám, alrészlet, művelési ág, minőségi osztályok, művelés alól kivett területek megnevezése, stb. A magyar megfogalmazás kissé félrevezető, hiszen a "kivett" jelző nem az ingatlanra, hanem arra a földterületre vonatkozik, amelyen az adott ingatlan elhelyezkedik. A "kivett" itt angolul "uncultivated" lehet:
művelés alól kivett terület - Geodéziai fogalomtár
Olyan területnek megjelölése, mely nem áll talajművelés alatt, ezért egyéb alrészletek egyikébe sem sorolható.
(uncultivated land; native area)
Forrás: Hatnyelvű Geodéziai Szakszótár
A "kivett" besorolás a földterületre vonatkozik, ezt követi az ingatlan besorolása: üzem, irodaház, lakóépület, stb. Én ezeket úgy írnám, hogy "uncultivated, plant" (ebben az esetben), illetve "uncultivated, residential building", "uncultivated, office building", stb.
Hasznos szószedetet találunk a Földhivatali Portál c. weboldalon, talán jól jön majd a fordítás során:
http://www.foldhivatal.hu/index.php?option=com_content&task=...

Példák egyéb "kivett" besorolású ingatlanokra:
"(3165. hrsz.-ú) „Kivett lakóház, udvar, gazdasági épület" megnevezésű, 2954 m2 alapterületű belterületi beépített ingatlan"
"(1057/2. hrsz.-ú) „Kivett beépített terület" megnevezésű, 1.372 m2 alapterületű beépített belterületi ingatlan"
"(33740/0/A/3. hrsz.) „Kivett műhely" megnevezésű 219 m2 alapterületű, a társasházi közös tulajdonból 1214/10000 eszmei hányaddal rendelkező ingatlan."
"(238. hrsz.-ú) „Kivett üzem" megnevezésű, 761 m2 felépítménnyel (foglalkoztató és pékség) rendelkező ingatlan."
http://www.reprivatizacio.com/adatbazis.php?&kat[]=4&keres=o...

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 48

2 days 5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
factory on "non-agricultural land"


Explanation:
A "kivett" angol megfelelője: non-agricultural. Ehhez természetesen hozzájárul a "land" szó is, mert mint már László írta, magyarul ez a mezőgazdasági besorolásból - ezáltal mezőgazdasági termelésből - kivont területet jelenti.

a. Agricultural land, Grades 1 to 5.
b. Non-agricultural land:
b1. Land in urban use and
b2. Other land primarily in non-agricultural use.
www.david-archer-maps.co.uk/content/agricultural-land-class...

Non-agricultural land - all the plots of land which are not used for agricultural purposes.
www.bp.com/.../BTC_English_RAPs_RAP_Part_C__Georgia__Conten... Georgia_RAP_Annex_2_Georgia_RAP_Annex_2_.pdf - United States

...relating to other agricultural and non-agricultural land sales reflects to some extent the large variability of types of sales ...
www.scotland.gov.uk/Publications/2002/07/15133/9014 -

Where the estate includes non-agricultural land, expenses on parts not used for husbandry should be excluded.
www.hmrc.gov.uk/manuals/pimmanual/pim4220.htm -

juvera
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Köszönöm