KudoZ home » Hungarian to English » Religion

bencések vs Benedek-rendiek

English translation: black monk


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:bencés
English translation:black monk
Entered by: Eva Blanar

20:26 Jan 16, 2002
Hungarian to English translations [PRO]
Religion / religion
Hungarian term or phrase: bencések vs Benedek-rendiek
Elképzelhető, hogy van az angolban egy külön szó arra, hogy bencés? Vagy az is Benedictine?
Eva Blanar
Hungary
black monks
Explanation:
Igen, a köznyelvi szó angolban "black monks", hiszen ez a fő színük. Ezért a bencésre ezt használnám. Most kérdeztem meg a helyi papunktól, aki maga is bencés.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Nagyon köszönöm, külön megtisztel, hogy még utána is érdeklődött, sőt, web-cimet is adott!

Egy privát megjegyzés: másodszor fordul elő, hogy Öntől segitséget kapok, de a vonatkozó email-üzenet megnyitásával nem tudok eljutni a válaszához (csak a Main Page-en keresztül). Nem tudom, mások is tapasztalták-e ezt, de elég kellemetlen hiba...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1black monks
JANOS SAMU
4 +1Benedictine
Csaba Ban
4black - dominikánus
Csaba Ban


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Benedictine


Explanation:
viszont:
a domonkos rendi lehet Dominican vagy Black Friar
a ferences Fraciscan vagy Grey Friar.
a bencésekre - ha jól sejtem - nincs színmegjelölés (illetve, ha van, akkor még nem találtam meg)

Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  frandras
3575 days

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
black monks


Explanation:
Igen, a köznyelvi szó angolban "black monks", hiszen ez a fő színük. Ezért a bencésre ezt használnám. Most kérdeztem meg a helyi papunktól, aki maga is bencés.


    Reference: http://history.cc.ukans.edu/history/subject_tree/e3/gen/feud...
    Father Kieohi in Kalaheo, HI (Holy Cross Church)
JANOS SAMU
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Nagyon köszönöm, külön megtisztel, hogy még utána is érdeklődött, sőt, web-cimet is adott!

Egy privát megjegyzés: másodszor fordul elő, hogy Öntől segitséget kapok, de a vonatkozó email-üzenet megnyitásával nem tudok eljutni a válaszához (csak a Main Page-en keresztül). Nem tudom, mások is tapasztalták-e ezt, de elég kellemetlen hiba...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Olga Simon
10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
black - dominikánus


Explanation:
Én is utánanéztem a weben. Bencések fő színe valóban fekete, de egyes esetekben sötétzöldet is hordanak.
Viszont: "black friar" - dominikánus / domonkos (The New Oxford Dict. of E.)
ugyaninnen van a grey friar kifejezés is.
A bencéseknél meg csak a Benedictine szerepel.
Na, most utánanéztem, mégis stimmel a "black monk":

BLACK FRIAR: Common name for member of the Dominican Order, derived from the colour of their habit.

BLACK MONK: Common name for member of the Benedictine Order, derived from the colour of their habit.
http://www.hemyockcastle.co.uk/feudal.htm


Csaba Ban
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian