KudoZ home » Hungarian to English » Tech/Engineering

élőmunka

English translation: man-hours


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:élőmunka
English translation:man-hours
Entered by: Meturgan

17:51 Jan 13, 2002
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering / oil winning
Hungarian term or phrase: élőmunka
mellyel a rendszeres ellenőrzések élőmunka igénye csökkenthető, ezzel munkaerő, gépjárműfutás spórolható meg
Meturgan
Hungary
MAN HOURS
Explanation:
as in: the reduction of man hours during regular checkups (US)
Selected response from:

Harangi
United States
Grading comment
Mindenkinek köszönöm a segítséget. A végeredményhez mindenki hozzájárulása kellett.
Üdvözlettel,
Daniel Meturgan
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2labour
Eva Blanar
5 +1MAN HOURSHarangi
5Csak egy megjegyzés:
Eva Blanar
5demand on labour forceAndras Szekany
5human
Elvira Stoianov


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
human


Explanation:
in order to reduce the necessity of regular checks by humans, thus saving ...

Talán ez valamennyire segit.

Elvira Stoianov
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 55

10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
labour


Explanation:
de megfontolandónak tartanám a mondat átirását is értelemszerűen, pl.:
with the purpose to reduce the regular on-the-site control/check, to save ...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-01-13 18:28:19 (GMT)
--------------------------------------------------

Az élőmunka-igény labour intensity (elvontan) vagy labour/manpower requirement (konkrétan, pl. egy vállalat számára). Az adott mondat első felében én a leforditását a fenti módon megkerülném, a másodikban viszont a \"personnel costs\" kifejezést használnám.

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 794

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Csaba Ban: így van. De ez az "élőmunka" elavult, polgazd kategória, manapság nem szokás ilyeneket írni.
6 mins
  -> Hát, azt forditjuk, amit adnak, nem? (Ja, nem akarok kötekedni, de a politikai gazdaságtant a franciák találták ki, kb 300 éve és mint ilyen, még nem lejáratott.)

agree  chemimedic
1 hr

17 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
demand on labour force


Explanation:
labour önmagában nagyon általános

Andras Szekany
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 145

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
MAN HOURS


Explanation:
as in: the reduction of man hours during regular checkups (US)

Harangi
United States
PRO pts in pair: 4
Grading comment
Mindenkinek köszönöm a segítséget. A végeredményhez mindenki hozzájárulása kellett.
Üdvözlettel,
Daniel Meturgan

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  texlazar: Mivel számszerűsített értékről van szó, a man-hours (kötőjellel) jó lenne az élőmunkára. A munkaerőre pedig a labor, esetleg labor force.
2 hrs

23 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Csak egy megjegyzés:


Explanation:
Én nem bánom, ha az adott szövegben man-hour van, csak szeretném jelezni, hogy az tulajdonképpen mást jelent, ezért a glossary-ba egy kicsit veszélyes gy berakni (mert félrevezető). A man-hour és a man-day ugyanis a ledolgozott órák / napok száma (a szükséges illetve a ténylegesen ledolgozott időmennyiség).
Az élőmunka csökkentése az adott szövegben ráadásul olyan értelemben szerepelt célkitűzésként, hogy ne kelljen rendszeresen elmenni X-nek és Y-nak személyesen ellenőrizni, de ez messze nem jelenti azt, hogy kevesebb időráforditást igényel az ellenőrzés, sőt, lehet, hogy több ember munkájára lesz szükség.
Félreértés ne essék, én most nem az általam javasolt kifejezésért próbálok kardoskodni, de jó lenne a glossary magyarázat-részében valamiféle kiegészitő megjegyzést tenni, a későbbi felhasználók számára, netán egy esetleges publikáció előkészitésére.

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in pair: 794