KudoZ home » Hungarian to English » Tech/Engineering

szemszerkezet

English translation: granular structure


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:szemszerkezet
English translation:granular structure
Entered by: eastinfo

08:48 Jan 22, 2002
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Hungarian term or phrase: szemszerkezet
Folyamszabályozással kapcsolatos. Az eredeti mondat: "A folyóban lévő anyag minősége, szemszerkezete"
eastinfo
grain structure, granular structure
Explanation:
A `szem’ itt valójában inkább `szemcse’, ami fizikai kontextusban `grain’; pl szemcsehatár – grain boundary. `Grain structure’ helyett azonban gyakram a `grain’-nel azonos tövű `granular’ – granuláris, szemcsés, ill. szemcse- (mint melléknév, összetételekben) használatos, tehát `granular structure’ (= szemcsés szerkezet, szemcseszerkezet). Mindkettő tökéletesen megfelel; a google 430 ezer ill. 93 ezer talalatot jelzett.
A grain size distribution annyit tesz, mint szemcseméret-eloszlás; ez elég jól, de nem tökéletesen megfelelő választás.
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Kedves Attila!

Köszönöm a segítséget, a szöveget kínaira kell fordítanom, így a válasz azért is tökéletes, mert az angol-kínai technikai szótárban volt találat a granular structure-ra. Még egyszer köszönöm!

Üdvözlettel:
Mohr Richárd
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5grain structure, granular structure
Attila Piróth
5grain size distributiongeza
3 -1crystal structureMarika4150


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
crystal structure


Explanation:
This is the best I can think of

Marika4150
Romania
PRO pts in pair: 1

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  geza: That would be "kristályszerkezet"
4 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
grain size distribution


Explanation:
That's what it means: the distribution of the grain sizes of the material.


    see also: www.cs.pdx.edu/~ian/geology2.5.html
geza

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Piróth: Lehetseges megoldas, de van egyszerubb
5 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
grain structure, granular structure


Explanation:
A `szem’ itt valójában inkább `szemcse’, ami fizikai kontextusban `grain’; pl szemcsehatár – grain boundary. `Grain structure’ helyett azonban gyakram a `grain’-nel azonos tövű `granular’ – granuláris, szemcsés, ill. szemcse- (mint melléknév, összetételekben) használatos, tehát `granular structure’ (= szemcsés szerkezet, szemcseszerkezet). Mindkettő tökéletesen megfelel; a google 430 ezer ill. 93 ezer talalatot jelzett.
A grain size distribution annyit tesz, mint szemcseméret-eloszlás; ez elég jól, de nem tökéletesen megfelelő választás.



    Fizika PhD
Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in pair: 697
Grading comment
Kedves Attila!

Köszönöm a segítséget, a szöveget kínaira kell fordítanom, így a válasz azért is tökéletes, mert az angol-kínai technikai szótárban volt találat a granular structure-ra. Még egyszer köszönöm!

Üdvözlettel:
Mohr Richárd