KudoZ home » Hungarian to English » Tech/Engineering

kitárolási kapacitás

English translation: unloading capacity

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:kitárolási kapacitás
English translation:unloading capacity
Entered by: Ildiko Santana

23:18 Jan 28, 2003
Hungarian to English translations [PRO]
Tech/Engineering
Hungarian term or phrase: kitárolási kapacitás
Sok szövegkörnyezet nincs: gázellátó cég bemutatójában egy grafikon címe. Mértékegysége: Millió m3 / nap.

Most lefekszem, de holnap még lesz egy pár "gázos" kérdésem...
Csaba Ban
Hungary
unloading capacity
Explanation:
Kitárolás: A vevői rendelések alapján összekészített áru ellenőrzése, (tartály)kocsira történő felrakása, illetve az ezzel egyidejű kikönyvelés. Ellentéte a betárolás (azaz raktározás).

Nem neveznem "delivery"-nek, mert szerintem annak a cselekvesnek kicsit mas a jelentestartalma; magaban foglalja, hogy valamit (jelen esetben gazt) effektive *leszallitanak* egy megadott helyszinre.

Fentiek alapján javaslatom: *unloading capacity* (amely a kitermelest [production], feldolgozast [processing] es tarolast [storage] koveti).
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Ez is telitalálat. Rákerestem erre a kifejezésre + a kérdéses cég nevére, és lőn! Egy weboldalon egy angol nyelvű elemzésben még a tényleges napi értékek is pontosan megegyeznek az én ppt fájlom grafikonjának értékeivel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5unloading capacity
Ildiko Santana
5discharging capacity
Andrea Vermesi
4deliverability (capacity)
Kati T Haynes


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
deliverability (capacity)


Explanation:
Azt hiszem a kitárolási kapacitás arra vonatkozik, hogy mennyi gázt tud ez a létesitmény kinyomatni egy nap alatt. Ezért a deliverability capacity jobb, mint pl. a storage capacity. A mértékegység sokat segitett!


    Reference: http://www.rigzone.com/news/article.asp?a_id=4848
    Reference: http://www.unocal.com/uclnews/2002news/091702.htm
Kati T Haynes
United States

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
discharging capacity


Explanation:
Ebben a formában találkoztam vele, műszaki specifikációk írása során.

Andrea Vermesi
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
unloading capacity


Explanation:
Kitárolás: A vevői rendelések alapján összekészített áru ellenőrzése, (tartály)kocsira történő felrakása, illetve az ezzel egyidejű kikönyvelés. Ellentéte a betárolás (azaz raktározás).

Nem neveznem "delivery"-nek, mert szerintem annak a cselekvesnek kicsit mas a jelentestartalma; magaban foglalja, hogy valamit (jelen esetben gazt) effektive *leszallitanak* egy megadott helyszinre.

Fentiek alapján javaslatom: *unloading capacity* (amely a kitermelest [production], feldolgozast [processing] es tarolast [storage] koveti).

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1636
Grading comment
Ez is telitalálat. Rákerestem erre a kifejezésre + a kérdéses cég nevére, és lőn! Egy weboldalon egy angol nyelvű elemzésben még a tényleges napi értékek is pontosan megegyeznek az én ppt fájlom grafikonjának értékeivel!