KudoZ home » Hungarian to German » Finance (general)

Tőkerendezés

German translation: Kapitalbereinigung wegen Eigenkapitalmangel (Kapitalherabsetzung)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:Tőkerendezés
German translation:Kapitalbereinigung wegen Eigenkapitalmangel (Kapitalherabsetzung)
Entered by: Helmut Kolberg

11:55 Mar 30, 2007
Hungarian to German translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / Könyvvizsgálat+cégjog
Hungarian term or phrase: Tőkerendezés
tőkehiány miatti tőkerendezés...=? Kapitalregelung wegen Kapitaldefizit, de nekem a Konsolidation des Kapitals jobban tetszene, csak attól tartok, ez félreértésre adhat okot...
Amúgy a háttér: tartósan veszteséges cég esetében a saját tőke negatív lett és emiatt a minimálisan elvárt jegyzett tőkével sem rendelkezik társaság- tőkerendezésre van szükség. Ez lehet pótbefizetés vagy más cégformába való átalakulás...
kellerjanine
Kapitalbereinigung wegen Eigenkapitalmangel (Kapitalherabsetzung)
Explanation:
Reorganisierung eines notleidenden Unternehmens im wesentlichen durch Neuordnung der finanziellen Verhältnisse. Häufig ist die Sanierung mit einer Kapitalbereinigung verbunden; aufgelaufene Verluste werden mit dem vorhandenen Eigenkapital verrechnet (Kapitalherabsetzung), und anschließend werden neue Eigenmittel zugeführt (Kapitalerhöhung).
Selected response from:

Helmut Kolberg
Hungary
Grading comment
Wieder einmal vielen Dank!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Kapitalbereinigung wegen Eigenkapitalmangel (Kapitalherabsetzung)
Helmut Kolberg
3KapitalregulierungCHelle


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kapitalbereinigung wegen Eigenkapitalmangel (Kapitalherabsetzung)


Explanation:
Reorganisierung eines notleidenden Unternehmens im wesentlichen durch Neuordnung der finanziellen Verhältnisse. Häufig ist die Sanierung mit einer Kapitalbereinigung verbunden; aufgelaufene Verluste werden mit dem vorhandenen Eigenkapital verrechnet (Kapitalherabsetzung), und anschließend werden neue Eigenmittel zugeführt (Kapitalerhöhung).


    Reference: http://investmentfonds.blogspot.com/2007/01/sanierung.html
Helmut Kolberg
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 80
Grading comment
Wieder einmal vielen Dank!

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kapitalregulierung


Explanation:
Evtl. Kapitalneuordnung.


CHelle
Germany
Specializes in field
Native speaker of: German