KudoZ home » Hungarian to German » Law: Contract(s)

közbeszerzési törvény

German translation: Gesetz über die Vergabe öffentlicher Aufträge

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:közbeszerzési törvény
German translation:Gesetz über die Vergabe öffentlicher Aufträge

12:04 Nov 17, 2006
Hungarian to German translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Hungarian term or phrase: közbeszerzési törvény
rövidítés: Kbt.
Mellesleg tud valaki tippet adni, hogy hol találok MA-NÈ vagy/és MA-AN jogi szótárat a neten? ezer köszönet!
Eszter Bokor
Austria
Gesetz über die Vergabe öffentlicher Aufträge
Explanation:
No-ban nincsen olyan címü törvény, az erre vonatkozó jogszabályokat a "Gesetz gegen Wettbewerbsbeschränkungen" tartalmazza az "öffentliche Aufträge"-re vonatkozó "Vergabeverfahren" cím alatt (§ 97-töl). Viszont vannak rendeletek (Vergabeverfahren für öffentliche Aufträge) és az EU-törvény szövegében is "Öffentliche Aufträge"-röl van szó.
Selected response from:

Gabriella Maraz
Grading comment
danke!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Gesetz über das Öffentliche Auftragswesen
Monika Nospak
4Gesetz über die Vergabe öffentlicher Aufträge
Gabriella Maraz
4Vergabegesetz, Gesetz über öffentliche Beschaffungsaufträge
Helmut Kolberg
4Gesetz über Beschaffungen der öffentlichen Hand
Ferenc Becker


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Gesetz über Beschaffungen der öffentlichen Hand


Explanation:
Pár száz google találat az egyesszám és a többesszámra is.
Esetleg Anschaffung, de arra kevés találat van, az nem tűnik annyira jónak.

Ferenc Becker
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in GermanGerman

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Vergabegesetz, Gesetz über öffentliche Beschaffungsaufträge


Explanation:
u.a. abgeleitet aus EU-Vergaberichtlinien ...




    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Vergaberecht#Vergabeverordnung
Helmut Kolberg
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 27

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Gesetz über das Öffentliche Auftragswesen


Explanation:
Tudomásom szerint.

--------------------------------------------------
Note added at 43 Min. (2006-11-17 12:47:58 GMT)
--------------------------------------------------

Eszter, online jogi szótárat nem tudok ajánlani, de létezik egy papír formátumú, ami ha nem is tökéletes, de kiindulási alapnak jó:
A KJK-KERSZÖV 2005-ös kiadványa. Sokat segíthet a mobidic is:
http://www.mobidictionary.com/scripts/eujog/

Monika Nospak
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iris Réthy: ezt használják az EU-nál is... lásd http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sga_doc?smartapi!celexapi!... és magyar változatát
14 mins

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Gesetz über die Vergabe öffentlicher Aufträge


Explanation:
No-ban nincsen olyan címü törvény, az erre vonatkozó jogszabályokat a "Gesetz gegen Wettbewerbsbeschränkungen" tartalmazza az "öffentliche Aufträge"-re vonatkozó "Vergabeverfahren" cím alatt (§ 97-töl). Viszont vannak rendeletek (Vergabeverfahren für öffentliche Aufträge) és az EU-törvény szövegében is "Öffentliche Aufträge"-röl van szó.


    Reference: http://ec.europa.eu/internal_market/publicprocurement/index_...
    Reference: http://www.aachen.ihk.de/de/recht_steuern/download/kh_135.ht...
Gabriella Maraz
Works in field
Native speaker of: German
PRO pts in category: 12
Grading comment
danke!