KudoZ home » Hungarian to German » Law (general)

szavazatelsöbbségi részvény

German translation: Mehrstimmrechtsaktie, Goldene Aktie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Hungarian term or phrase:szavazatelsöbbségi részvény
German translation:Mehrstimmrechtsaktie, Goldene Aktie
Entered by: Eszter Bokor

13:19 Feb 14, 2008
Hungarian to German translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Hungarian term or phrase: szavazatelsöbbségi részvény
A MOL-ügy kapcsán módosították a privatizációs törvényt, a módosítás lényege:
"Az államot megilletö szavazatelsöbbségi részvény jogintézménye megszünt".
Mi erre a német megfelelö?
Eszter Bokor
Austria
Mehrstimmrechtsaktie
Explanation:
Két idézet a hivatkozásokból:
"Der Aktionär hat durch Mehrstimmrechtsaktien im Verhältnis zur Kapitalbeteiligung überdurchschnittlich hohe Stimmrechte."

"Az szavazatelsőbbségi részvény a részvényhez egyébként névérték-arányosan kapcsolódó szavazati jogot a részvényes javára eltéríti. A szavazatelsőbbségi jogot biztosító részvény egyik formája, ha annak alapján a részvényes - az alapszabályban meghatározottan - a névérték-arányos szavazati joghoz képest többszörös szavazati jogot gyakorolhat."
Selected response from:

Ferenc BALAZS
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Goldene Aktie
Helmut Kolberg
4Mehrstimmrechtsaktie
Ferenc BALAZS


Discussion entries: 18





  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Mehrstimmrechtsaktie


Explanation:
Két idézet a hivatkozásokból:
"Der Aktionär hat durch Mehrstimmrechtsaktien im Verhältnis zur Kapitalbeteiligung überdurchschnittlich hohe Stimmrechte."

"Az szavazatelsőbbségi részvény a részvényhez egyébként névérték-arányosan kapcsolódó szavazati jogot a részvényes javára eltéríti. A szavazatelsőbbségi jogot biztosító részvény egyik formája, ha annak alapján a részvényes - az alapszabályban meghatározottan - a névérték-arányos szavazati joghoz képest többszörös szavazati jogot gyakorolhat."


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Mehrfachstimmrecht
    Reference: http://tozsdesed.blogspot.com/2007/11/az-rtkpaprok-szablyozs...
Ferenc BALAZS
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 57
Grading comment
Köszönöm!

21 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
szavazatelsöbbségi részvény = aranyrészvény
Goldene Aktie


Explanation:
In Ungarn vor allem im Zuge der Privatisierung bei strategischen Unternehmungen z.B. bei Energieversorgern angewandte Form von Vorzugsaktie mit Mehrheitstimmrechten

--------------------------------------------------
Note added at 22 Min. (2008-02-14 13:42:35 GMT)
--------------------------------------------------

Ich präzisiere mit "Mehrstimmrechten"


    Reference: http://de.wikipedia.org/wiki/Goldene_Aktie
Helmut Kolberg
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 28
Notes to answerer
Asker: Danke für die Antwort - ich denke, das ist der richtige Begriff, aber eben im Alltagssprachgebrauch. Daher habe ich den anderen BEgriff für meine Übersetzung gewählt und leiser kann ich nich t an zwei Beantworter Punkte vergeben.... Aber Danke nochmal!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Melinda Jarai-Molnar: Vorzugsaktie = elsőbbségi részvény; Vorzugsaktie mit Mehrstimmrechten - én erre szavazok
40 mins