bene ambientale, piano comprensoriale

Bulgarian translation: природно богатство, районен план

16:53 Jul 28, 2009
Italian to Bulgarian translations [PRO]
Architecture / Градоустройство
Italian term or phrase: bene ambientale, piano comprensoriale
Как бихте превели тези два термина, в следния конеткс:
"Piano Comprensoriale dell' area di Venezia"
"Commissione regionale dei beni ambientali"
Благодаря предварително
Valentina Assenova-Shopova
Bulgarian translation:природно богатство, районен план
Explanation:
Зонален план zа района на Венеция
Регионална комисия за природните богатства

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2009-07-29 15:52:41 GMT)
--------------------------------------------------

Зонален план - за какво точно се отнася плана може да стане ясно само от контекста, затова не съм си измислял нищо повече...
Selected response from:

Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov)
Bulgaria
Grading comment
Thanks
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4природно богатство, районен план
Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov)
4План за мелиорация на областта (територията на) Венеция
Yuliya Panayotova


  

Answers


18 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
План за мелиорация на областта (територията на) Венеция


Explanation:
Comprensorio=territorio soggetto a bonifica t.e. територия подложена на мелиорация. Мелиорацията обхваща подобряване на почви (например отводняване)или различни условия и т.н. Според мен е план за мелиорация на територията или областта Венеция. bene ambientale=съгласна съм с отговора на колегата, само имайте предвид, че ambiente е по-широко понятие от природа. Околна среда е по-точно, но може би съм прекалено дребнава и в случая природно богатство е добър вариант.

Yuliya Panayotova
Italy
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov): Комплекс от стопански и технически мероприятия за трайно подобряване на обработваемата земя главно чрез отводняване, напояване, терасиране и др. Т.е. става дума само за обработваема земеделска земя - не за план за устройство на територията като цяло.
4 hrs
  -> Може би е редно това пояснение да се сложи към discussion entry. Но все пак ето един линк, който потвърждава и вашите и моите думи www.cartografia.regione.lombardia.it/sivas/doc/normative/le... Зависи много от контекста.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
природно богатство, районен план


Explanation:
Зонален план zа района на Венеция
Регионална комисия за природните богатства

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2009-07-29 15:52:41 GMT)
--------------------------------------------------

Зонален план - за какво точно се отнася плана може да стане ясно само от контекста, затова не съм си измислял нищо повече...

Станислав (Stanislav) Чалъков (Chalakov)
Bulgaria
Works in field
Native speaker of: Native in BulgarianBulgarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Thanks




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search