conti d'ordine

Dutch translation: pro memorie post

10:09 Mar 17, 2010
Italian to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Accounting
Italian term or phrase: conti d'ordine
deze term staat als extra vermelding op de winst- en verliesrekening van een bedrijf.
cora leek (X)
Dutch translation:pro memorie post
Explanation:
Via http://www.proz.com/kudoz/english_to_italian/accounting/9264... en http://www.proz.com/kudoz/italian_to_english/law:_taxation_c...
kwam ik bij IATE, en vond daar deze vertaling (plus uitleg: rechten en verplichtingen die volledigheidshalve wel in de balans zijn vermeld doch niet in de balanstellingen zijn opgenomen; die komt overeen met dit: http://it.wikiversity.org/wiki/Conti_d'ordine).
Hopelijk heb je hier wat aan! :)
Selected response from:

Maaike van Vlijmen
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank. Ik heb er met dank aan collega Dekker meervoud van gemaakt: pro-memorieposten
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5pro-memorie-posten
J.G. Dekker
3 +1tussenrekeningen
arianek
3pro memorie post
Maaike van Vlijmen


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pro memorie post


Explanation:
Via http://www.proz.com/kudoz/english_to_italian/accounting/9264... en http://www.proz.com/kudoz/italian_to_english/law:_taxation_c...
kwam ik bij IATE, en vond daar deze vertaling (plus uitleg: rechten en verplichtingen die volledigheidshalve wel in de balans zijn vermeld doch niet in de balanstellingen zijn opgenomen; die komt overeen met dit: http://it.wikiversity.org/wiki/Conti_d'ordine).
Hopelijk heb je hier wat aan! :)

Maaike van Vlijmen
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Hartelijk dank. Ik heb er met dank aan collega Dekker meervoud van gemaakt: pro-memorieposten

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tussenrekeningen


Explanation:
iate geeft tussenrekeningen
tussenrekening = rekening waarop mutaties worden geboekt waarvoor ten tijde van deze boeking nog geen definitieve rekening kan worden aangegeven


arianek
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marc Baas: Ik kom zelf dezelfde vertaling tegen als ik het opzoek in het 'Dizionario di Economia Banca e Borsa. Mijn voorkeur zou in deze dus ook uitgaan naar 'tussenrekeningen'.
2 days 5 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pro-memorie-posten


Explanation:
Je kunt ook zeggen "memorieposten",
uitleg in het Italiaans:
Annotazioni di memoria a corredo della situazione dell'impresa, esposta nello stato patrimoniale, e relative a voci, che non costituiscono attività e passività in senso stretto, e devono pertanto essere riportate separatamente.

J.G. Dekker
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: Hartelijk dank voor het meedenken. Ik heb door jouw suggestie voor het meervoud gekozen: pro-memorieposten





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search