tassi di raccolta

Hungarian translation: betéti kamatok

17:13 Nov 25, 2012
Italian to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / tassi di raccolta per compensare il rischio default
Italian term or phrase: tassi di raccolta
"Siamo nell'autunno del 2011 quando lo spread vola toccando i 500 punti, i tassi di raccolta per compensare il rischio default italiano superano il 6 per cento..."
grz mille
Krisztina
KrisztinaK
Hungarian translation:betéti kamatok
Explanation:
az olasz államcsődkockázat ellensúlyozása érdekében megemelkednek a betéti kamatok
Selected response from:

dr. Judit Gal
Grading comment
Nagyon köszönöm mindkét választ. További jó munkát és szép napot mindnekinek!
Krisztina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5betéti kamatlábak
dr Nagy Katalin
3betéti kamatok
dr. Judit Gal


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
betéti kamatok


Explanation:
az olasz államcsődkockázat ellensúlyozása érdekében megemelkednek a betéti kamatok

Example sentence(s):
  • L'impatto dello spread Btp-Bund sul margine di interesse delle banche è a priori ambiguo. Da un lato, un suo aumento tende a ridurre il volume dei prestiti (attraverso gli effetti diretti e indiretti) e ad aumentare i tassi di raccolta bancaria.

    Reference: http://fiscopiu.it/news/limpatto-della-crisi-del-debito-sovr...
dr. Judit Gal
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Nagyon köszönöm mindkét választ. További jó munkát és szép napot mindnekinek!
Krisztina

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
betéti kamatlábak


Explanation:
Gál Judit kitűnő forrásmegjelölésére hagyatkozva vettem a bátorságot és megkérdeztem egy olasz bankárt, aki tökéletesen igazat adott a kolléganőnek. Az én személyes hozzátételem annyi, hogy a tasso, a tasso d'interesse rövidítése, tehát a kamat helyett pontosabb a kamatláb.

dr Nagy Katalin
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search