lancia

Polish translation: Kopia(poczet)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:lancia
Polish translation:Kopia(poczet)
Entered by: Miloslawa Kilarska

09:09 Apr 21, 2005
Italian to Polish translations [PRO]
Art/Literary - History
Italian term or phrase: lancia
La prima risposta della nobilita' del sangue al progresso dell'arte della guerra era venuta nel Quattrocento con l'instituzione della "lancia": il gentiluomo in arnese pesante aveva preso a circondarsi di un numero variabile di scuderi, picchieri, balestrieri e archiburgieri, anch'essi montati.
Miloslawa Kilarska
Kopia(poczet)
Explanation:
Podstawową jednostką wśród rycerstwa stanowiła tzw. kopia ( poczet ), którą tworzyli rycerz i giermek wraz z konnymi oraz pieszymi pachołkami. Kilkadziesiąt kopii tworzyło chorągiew. Grupowała ona rycerstwo z danych ziem np.: Wielkopolski, Kujaw,....lub przedstawicieli danego rodu rycerskiego np.: Awdańców, czy Grzymalików.
Selected response from:

Piotr Plonski
Poland
Grading comment
też tak sądzę, dziękuję bardzo
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Kopia(poczet)
Piotr Plonski
3kopijnicy
Ryszard Matuszewski


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kopijnicy


Explanation:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=kopijników&btnG=Szukaj w...

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 25 mins (2005-04-21 11:35:03 GMT)
--------------------------------------------------

oddział/rota kopijników

Ryszard Matuszewski
Native speaker of: Native in PolishPolish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Kopia(poczet)


Explanation:
Podstawową jednostką wśród rycerstwa stanowiła tzw. kopia ( poczet ), którą tworzyli rycerz i giermek wraz z konnymi oraz pieszymi pachołkami. Kilkadziesiąt kopii tworzyło chorągiew. Grupowała ona rycerstwo z danych ziem np.: Wielkopolski, Kujaw,....lub przedstawicieli danego rodu rycerskiego np.: Awdańców, czy Grzymalików.



    Reference: http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/slownik/ids/8/idw/148/
Piotr Plonski
Poland
Native speaker of: Native in PolishPolish
PRO pts in category: 8
Grading comment
też tak sądzę, dziękuję bardzo




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search