serramento/serramenti

Romanian translation: Sistem de profile

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:serramento/serramenti
Romanian translation:Sistem de profile
Entered by: Carmen Copilau

13:03 Oct 22, 2009
Italian to Romanian translations [PRO]
Architecture
Italian term or phrase: serramento/serramenti
*Serramenti* in legno lamellare:
la ditta XXXXXXXX produce serramenti in larice, mogano, abete ...

grazie!
Nona Stanciu Dell'Acqua
Italy
Profile
Explanation:
Profile din lemn lamelar

http://www.bicau.ro/index.php?ri=1&si=4&i=147

--------------------------------------------------
Note added at 5 ore (2009-10-22 18:04:39 GMT)
--------------------------------------------------

Cred că mai corect ar fi "Sistem de profile"
Uite aici un site românesc care conţine şi o serie întreagă de termeni care cred că-şi vor folosi în traducerea ta.

http://www.profileroplasto.ro/prod.php?prod=1
Selected response from:

Carmen Copilau
Italy
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2Profile
Carmen Copilau
5cadru
Ioana LAZAR
3inchidere,inchizatura
Alina Todasca
Summary of reference entries provided
Sistem de profile pentru uşi şi ferestre
Anca Maria Marin

  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Profile


Explanation:
Profile din lemn lamelar

http://www.bicau.ro/index.php?ri=1&si=4&i=147

--------------------------------------------------
Note added at 5 ore (2009-10-22 18:04:39 GMT)
--------------------------------------------------

Cred că mai corect ar fi "Sistem de profile"
Uite aici un site românesc care conţine şi o serie întreagă de termeni care cred că-şi vor folosi în traducerea ta.

http://www.profileroplasto.ro/prod.php?prod=1

Carmen Copilau
Italy
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ioana LAZAR: Profilele sunt "profilati" in italiana din cate stiu eu. http://www.arcaprofil.com/
1 hr

agree  Monica Tuduce: De acord, doar că forma corectă de plural este „profiluri”. Se mai utilizează şi termenul „tâmplărie” - sunt de acord, dacă e din lemn; dacă e din PVC e o greşeală de exprimare, căci tâmplarul musai cu lemn lucrează.
2 hrs
  -> Eu am făcut doar "Copia e incolla" iar site-ul postat este plin de "profile" :(

agree  Anca Maria Marin: Nu am observat nota, de acord, ***sistem de profile pentru uşi şi ferestre***. Voi muta răspunsul meu la referinţe, poate e de ajutor! O zi bună!
18 hrs
  -> Mulţumesc, Anca!

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
cadru


Explanation:
Am vazut ca se foloseste si "batiu" (din franceza, "bâti").

--------------------------------------------------
Note added at 1 ora (2009-10-22 14:15:01 GMT)
--------------------------------------------------

In dictionarul francez-italian si italian-francez Boch Zanichelli, "serramento" e tradus cu "bâti".

Acest "serramento" se fixeaza in constructie si pe el se pune mai apoi fereastra.


--------------------------------------------------
Note added at 6 ore (2009-10-22 19:39:11 GMT)
--------------------------------------------------

Un "serramento" este facut din "profilati", insa "serramento" desemneaza ceva precis, si anume cadrul, batiul, ferestrei.

Profilele sunt acele elemente extrudate care se obtin printr-un anume procedeu, si care au rolul de a crea izolarea ferestrei.



Ioana LAZAR
France
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in FrenchFrench

3 days 21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inchidere,inchizatura


Explanation:
inchidere , inchizatura, broasca ,inchizatoare


    Reference: http://www.sapere.it/gr/DictionarySearchServlet?DS_action=It...
Alina Todasca
Romania
Works in field
Native speaker of: Romanian




Reference comments


19 hrs
Reference: Sistem de profile pentru uşi şi ferestre

Reference information:
Sau varianta din răspuns, ***Sisteme de uşi şi ferestre (cu profile) din lemn*** (există numeroase linkuri).

I. Serramenti in legno:
http://www.serramenticorona.it/it/portoni-e-portoncini-blind...

Cred că ar merge şi ***sisteme de închidere***
....si astazi este cea mai mare industrie italiana in sectorul sistemelor de inchidere(tamplarie) si de amenajare a gradinii, cu puncte de vanzare in Italia si strainatate.
http://www.pantoromania.ro/sisteme de usi ferestre din lemn ...
serraménto s. m. [der. di serrare] (pl. -i; con sign. collettivo, le serraménta). – Denominazione generica delle strutture mobili che servono a chiudere le aperture lasciate nei muri degli edifici per il transito oppure per far entrare aria e luce: s. esterni, interni; s. in legno, in alluminio; nell’uso corrente, il termine è oggi comunem. sostituito da infisso.
http://www.treccani.it/Portale/elements/categoriesItems.jsp?...

II. In internet esistono queste definizioni alla parola "serramenti"
1. l'insieme delle finestre o porte finestre di una casa (in genere si esclude la porta principale)
2. sistema di infissi costituito da telai, pannelli di tamponamento e accessori che separa due ambienti. È definito esterno quando i due ambienti hanno caratteristiche climatologiche diverse, interno se le caratteristiche sono uguali.
3. Finestre e portefinestre facilmente manovrabili in alluminio dalla struttura snella e armoniosa grazie all'impiego di un telaio maestro.
http://www.novarafiere.it/espositori/2009/serramenti/present...


--------------------------------------------------
Note added at 2 zile23 ore (2009-10-25 12:47:14 GMT)
--------------------------------------------------

Altă referinţă:
Nella categoria serramenti è compresa una nutrita schiera di articoli:
* PORTE (per interni ed esterni),
* FINESTRE (nei vari materiali di cui possono essere costituiti),
* VETRI,
* PERSIANE, SCURI , SERRANDE, e TAPPARELLE,
* BLINDATI (porte, finestre, vetri, scuri, serrande, tapparelle, persiane),
* PORTE PER GARAGE,
* SERRATURE,
* MANIGLIE,
* MINUTERIA METALLICA che occorre alla struttura ed alla posa in opera di quanto elencato.
http://www.itcgfermi.it/leonardo/costruzioni/serramen.htm

Anca Maria Marin
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search