asservimento

Romanian translation: sistem (mecanism) de manipulare controlat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:asservimento
Romanian translation:sistem (mecanism) de manipulare controlat
Entered by: ClaudiaDragomir

21:44 Jun 3, 2008
Italian to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Automation & Robotics
Italian term or phrase: asservimento
Nel contesto:
'Stiro e soffiaggio
Lo stiro è ad autoapprendimento della quota di stiro ed è movimentato da un asservimento elettrico ad asse controllato. Il soffiaggio dell'aria primaria e dell'aria secondaria avviene mediante valvole di nostra costruzione a comando elettrico.'
Nona Stanciu Dell'Acqua
Italy
sistem (mecanism) de manipulare automata
Explanation:
""Robot"

Un mecanism de manipulare, de tipul cu traiectorie continua sau punct cu punct, care poate utiliza senzori si care prezinta toate caracteristicile urmatoare:

a. este multifunctional;

b. este capabil sa pozitioneze sau sa orienteze materiale, piese, scule sau dispozitive speciale prin intermediul unor miscari variabile in spatiu tridimensional;

c. incorporeaza trei sau mai multe dispozitive de deservire cu bucla inchisa sau deschisa ( inclusiv motoarele pas cu pas); si

d. este dotat cu "programabilitate accesibila utilizatorului" prin metoda de invatare/redare (invata si repeta) sau prin intermediul unui calculator electronic care poate fi un controler logic programabil, adica fara interventie mecanica."
http://www.ancesiac.ro/site_rom/liste/ml_def.htm


"P, Maşini de spălat, electrice, pentru colectivităţi ... P, Sisteme automate de manipulare şi sortare a îmbrăcăminţii spălate, pentru spălătorii ..."
www.kompass.com/ro/FR0505898 - 25k -

--------------------------------------------------
Note added at 2 giorni26 min (2008-06-05 22:11:28 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu placere, Nona!
Selected response from:

ClaudiaDragomir
Grading comment
Mersi Claudia pt. ajutor.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1sistem (mecanism) de manipulare automata
ClaudiaDragomir
4interblocare electrică
Monica Tuduce
3 -1legătură, sistem electric de control
ioana gabriela sandu (X)


Discussion entries: 5





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
legătură, sistem electric de control


Explanation:
asservire [as-ser-vì-re] v.tr. [io asservisco, tu asservisci ecc.; aus. avere]
1 rendere soggetto, servo; sottomettere (anche in senso figurato) [+ a]: asservire un popolo; asservire il bene pubblico a interessi di parte
2 collegare due sistemi fisici o due elementi di un impianto mediante un rapporto di asservimento: sistema, organo asservito
? asservirsi v.pron. [aus. essere] rendersi soggetto, sottomettersi (anche in senso figurato) [+ a]: asservirsi alla dittatura
? Deriv. di servo, col pref. a-2

© 2005, De Agostini Scuola S.p.a. - Garzanti Linguistica

control system
[ING] sistema con controllo; sistema di asservimento
A system in which one or more outputs are forced to change in a desired manner as time progresses.



ioana gabriela sandu (X)
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Carmen Copilau: Cred ca ar fi cazul sa se inceteze cu copierile din dictionar. Asa cum ti s-a mai spus, nu ajuti asker-ul iar in plus, nu este obligatoriu sa dai un raspuns.
2 days 12 hrs
  -> vreau să-ţi spun că mie nu-mi intră nimic în buzunar. Fac în felul ăsta pentru a învăţa si eu mai bine, şi arăt ceea ce găsesc. Ajută la gândit când nu cunoşti lucrurile.Şi eu cred că poate ajuta şi pe cine întreabă.Propun doar soluţii

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
asservimento elettrico
interblocare electrică


Explanation:
http://iate.europa.eu/iatediff/SearchByQuery.do
http://www.benza.ro/pdf/industrial/Motorizare Iveco/BI-110-T...


Monica Tuduce
Luxembourg
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
sistem (mecanism) de manipulare automata


Explanation:
""Robot"

Un mecanism de manipulare, de tipul cu traiectorie continua sau punct cu punct, care poate utiliza senzori si care prezinta toate caracteristicile urmatoare:

a. este multifunctional;

b. este capabil sa pozitioneze sau sa orienteze materiale, piese, scule sau dispozitive speciale prin intermediul unor miscari variabile in spatiu tridimensional;

c. incorporeaza trei sau mai multe dispozitive de deservire cu bucla inchisa sau deschisa ( inclusiv motoarele pas cu pas); si

d. este dotat cu "programabilitate accesibila utilizatorului" prin metoda de invatare/redare (invata si repeta) sau prin intermediul unui calculator electronic care poate fi un controler logic programabil, adica fara interventie mecanica."
http://www.ancesiac.ro/site_rom/liste/ml_def.htm


"P, Maşini de spălat, electrice, pentru colectivităţi ... P, Sisteme automate de manipulare şi sortare a îmbrăcăminţii spălate, pentru spălătorii ..."
www.kompass.com/ro/FR0505898 - 25k -

--------------------------------------------------
Note added at 2 giorni26 min (2008-06-05 22:11:28 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Cu placere, Nona!

ClaudiaDragomir
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Mersi Claudia pt. ajutor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ioana gabriela sandu (X): sistem electric de manipulare controlat( sau cu mişcări controlate)
9 hrs
  -> Multumesc, Gabi! Numele corect cred ca este "sistem de manipulare automata" (prin care se subinteleg miscarile controlate), pentru ca "sistem electric de manipulare..." nu am intalnit si nici "...controlat" sau "....cu miscari controlate".




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search