ad esclusivo giudizio

Romanian translation: numai cu aprobarea expresă

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:ad esclusivo giudizio
Romanian translation:numai cu aprobarea expresă
Entered by: ClaudiaDragomir

16:34 Sep 7, 2011
Italian to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Italian term or phrase: ad esclusivo giudizio
Visura camerale
La societa' potra compiere tutti gli atti occorrenti , ad esclusivo giudizio dell'organo amministrativo , per l'attuazione dell'oggetto sociale
Multumesc
Carmen Lapadat
Romania
numai cu aprobarea expresă
Explanation:
"(3) Orice operaţiune care conduce la înregistrarea unei expuneri mari, în sensul alin. (1) şi (2), va fi efectuată numai cu aprobarea prealabilă a consiliului de administraţie..."
http://www.crediteuropeleasing.ro/ro/about_leasing/legal_fra...

"SSIF desi este autorizata sa execute ordine de cumparari in marja, vanzari in lipsa si imprumut de valori mobiliare, nu a incheiat astfel de operatiuni. Aceste operatiuni se for face doar in momentul primirii acordului de la Consiliul de Administratie."
http://www.fws.ro/repository/Reg. si Proc. Politica de execu...

"ARTICOLUL 35
Incompatibilităţi şi conflicte de interese
................
(3) Fără aprobarea expresă a Consiliului de administraţieal Băncii Naţionale a României..."
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1765...

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2011-09-07 19:10:48 GMT)
--------------------------------------------------

"Al fine dell'attuazione degli scopi statutari, la società potrà compiere tutti gli atti o operazioni industriali, commerciali, mobiliari, immobiliari, finanziari e di locazione finanziaria aventi attinenza con detto suo scopo..."
http://www.firenzeparcheggi.it/index.php?id=14

--------------------------------------------------
Note added at 6 ore (2011-09-07 23:13:17 GMT)
--------------------------------------------------


"SRL - pluralitate de asociati

Act constitutiv al societăţii cu răspundere limitată avand mai multi asociati

18. ADMINISTRAREA SOCIETĂŢII

18.1. Conducerea operativă a societăţii este asigurată de Consiliul de administraţie format din:

· un administrator care este şi preşedintele societăţii, calitate în care:

· coordonează întreaga activitate a societăţii;

· asigură reprezentarea acesteia în raporturile cu terţii;

· împreună sau separat de administratorul delegat angajează patrimonial societatea în limitele prevăzute de lege, de Actul constitutiv;

· are drept de semnătură în bancă;

· un administrator, delegat care este şi vicepreşedintele societăţii, calitate în care:

· împreună sau separat de administrator angajează patrimonial societatea în limitele prevăzute de lege, de prezentul Act constitutiv;

· asigură reprezentarea acesteia în raporturile cu terţii;

· are drept de semnătură în bancă.

18.2. Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii:

· întocmeşte proiectul programului de activitate şi proiectul de buget al societăţii pe anul următor şi le supune aprobării Adunării generale a asociaţilor;

· angajează şi concediază personalul pe baza contractelor individuale de muncă, stabileşte drepturile şi obligaţiile acestuia;

· aprobă operaţiunile de încasări şi plăţi ale societăţii;

· aprobă încheierea contractelor în limita obiectului de activitate al societăţii;


· întocmeşte raportul Consiliului de administraţie cu privire la activitatea societăţii, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent;

· calculează şi certifică realitatea dividendelor;

· exercită controlul operativ al societăţii, răspunde pentru buna administrare şi pentru integritatea patrimoniului societăţii;

· rezolvă orice alte sarcini stabilite de Adunarea generală, potrivit legii şi conform Actului constitutiv."
http://www.avoconsult.ro/srl-cu-mai-multi-asociati-act-const...
Selected response from:

ClaudiaDragomir
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2numai cu aprobarea expresă
ClaudiaDragomir
5a hotărî/decide în mod exclusiv
Adina Lazar


Discussion entries: 3





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
a hotărî/decide în mod exclusiv


Explanation:
"La societa' potra compiere tutti gli atti occorrenti , ad esclusivo giudizio dell'organo amministrativo , per l'attuazione dell'oggetto sociale " = il compito di giudicare/decidere quali saranno gli atti che la società potrà compiere per l'attuazione dell'oggetto sociale, spetta esclusivamente all'organo amministrativo

”Possiamo, ma non abbiamo alcun obbligo, rimuovere materiali che a nostro esclusivo giudizio riteniamo illegali, fraudolenti, minacciosi, calunniosi, diffamatori, ..."
(http://www.uniteddogs.com/it/about/terms)

"Editorului ii apartine, in mod exclusiv , dreptul de a decide modul de prezentare si data aparitiei lucrarii/operei, precum si forma de publicitate adecvata."
(http://www.econ.ubbcluj.ro/rvm/informatii_autori.php)


--------------------------------------------------
Note added at 5 ore (2011-09-07 22:19:38 GMT)
--------------------------------------------------

NOTA: Consiliul de administrație are puterea decizională (hotărăște care sunt acțiunile necesare) , iar societatea are puterea executivă (pune în practică deciziile consiliului de administrație).



--------------------------------------------------
Note added at 6 ore (2011-09-07 22:37:02 GMT)
--------------------------------------------------

NOTA: Logic vorbind, este imposibil ca societatea să ceră consiliului de administrație o aprobare expresă pentru ”toate acțiunile necesare pentru realizarea obiectului social”.

Adina Lazar
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
numai cu aprobarea expresă


Explanation:
"(3) Orice operaţiune care conduce la înregistrarea unei expuneri mari, în sensul alin. (1) şi (2), va fi efectuată numai cu aprobarea prealabilă a consiliului de administraţie..."
http://www.crediteuropeleasing.ro/ro/about_leasing/legal_fra...

"SSIF desi este autorizata sa execute ordine de cumparari in marja, vanzari in lipsa si imprumut de valori mobiliare, nu a incheiat astfel de operatiuni. Aceste operatiuni se for face doar in momentul primirii acordului de la Consiliul de Administratie."
http://www.fws.ro/repository/Reg. si Proc. Politica de execu...

"ARTICOLUL 35
Incompatibilităţi şi conflicte de interese
................
(3) Fără aprobarea expresă a Consiliului de administraţieal Băncii Naţionale a României..."
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=1765...

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2011-09-07 19:10:48 GMT)
--------------------------------------------------

"Al fine dell'attuazione degli scopi statutari, la società potrà compiere tutti gli atti o operazioni industriali, commerciali, mobiliari, immobiliari, finanziari e di locazione finanziaria aventi attinenza con detto suo scopo..."
http://www.firenzeparcheggi.it/index.php?id=14

--------------------------------------------------
Note added at 6 ore (2011-09-07 23:13:17 GMT)
--------------------------------------------------


"SRL - pluralitate de asociati

Act constitutiv al societăţii cu răspundere limitată avand mai multi asociati

18. ADMINISTRAREA SOCIETĂŢII

18.1. Conducerea operativă a societăţii este asigurată de Consiliul de administraţie format din:

· un administrator care este şi preşedintele societăţii, calitate în care:

· coordonează întreaga activitate a societăţii;

· asigură reprezentarea acesteia în raporturile cu terţii;

· împreună sau separat de administratorul delegat angajează patrimonial societatea în limitele prevăzute de lege, de Actul constitutiv;

· are drept de semnătură în bancă;

· un administrator, delegat care este şi vicepreşedintele societăţii, calitate în care:

· împreună sau separat de administrator angajează patrimonial societatea în limitele prevăzute de lege, de prezentul Act constitutiv;

· asigură reprezentarea acesteia în raporturile cu terţii;

· are drept de semnătură în bancă.

18.2. Consiliul de administraţie are următoarele atribuţii:

· întocmeşte proiectul programului de activitate şi proiectul de buget al societăţii pe anul următor şi le supune aprobării Adunării generale a asociaţilor;

· angajează şi concediază personalul pe baza contractelor individuale de muncă, stabileşte drepturile şi obligaţiile acestuia;

· aprobă operaţiunile de încasări şi plăţi ale societăţii;

· aprobă încheierea contractelor în limita obiectului de activitate al societăţii;


· întocmeşte raportul Consiliului de administraţie cu privire la activitatea societăţii, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi pe anul precedent;

· calculează şi certifică realitatea dividendelor;

· exercită controlul operativ al societăţii, răspunde pentru buna administrare şi pentru integritatea patrimoniului societăţii;

· rezolvă orice alte sarcini stabilite de Adunarea generală, potrivit legii şi conform Actului constitutiv."
http://www.avoconsult.ro/srl-cu-mai-multi-asociati-act-const...

ClaudiaDragomir
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mechifire abdula
1 hr
  -> Mulţumesc!

agree  corallia
2 hrs
  -> Mulţumesc!

neutral  Adina Lazar: Aprobarea expresă a consiliului de administrație este necesară doar în cazuri excepționale, vezi primul exemplu pe care l-ai citat: ”Orice operaţiune care conduce la înregistrarea unei expuneri mari...”
3 hrs
  -> Depinde de tipul de societate, nu?




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search