girare per lo sconto

Romanian translation: a gira pentru un scont

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:girare per lo sconto
Romanian translation:a gira pentru un scont
Entered by: Carmen Lapadat

05:27 Sep 8, 2011
Italian to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Italian term or phrase: girare per lo sconto
Operazioni finanziari -Mandatario

Girare e/ presentare per lo sconto , per l'accredito salvo buon fine o all'incasso cambiali , titoli di credito ed effetti cambiali , assegni bancari , circolari , vaglia all'ordine della societa

multumesc !
Carmen Lapadat
Romania
a gira pentru un scont
Explanation:
"sconto [scón-to] s.m.
‖ BANC Contratto mediante il quale una banca anticipa al cliente l'importo di crediti o titoli di credito, ridotto dell'interesse fino al giorno dell'effettiva scadenza: s. bancario"
(http://dizionari.hoepli.it/Dizionario_Italiano/parola/sconto...

girare [gi-rà-re] (gìro)
A v. tr."
8 BANC Girare un conto, passare un saldo o una partita da un conto a un altro
Trasferire mediante girata: g. una cambiale, un assegno, un vaglia"
(http://dizionari.hoepli.it/Dizionario_Italiano/parola/girare...

"SCONT, sconturi, s. n. 2. (Rar) Reducere acordată unui debitor din valoarea unei polițe sau a unei datorii plătite înainte de scadență; recalculare și diminuare a dobânzilor, când plata unei obligații se face înainte de termen. – Din it. sconto. "
(http://dexonline.ro/definitie/scont)

"GIRÁ vb. I. I. tr. 1. A garanta printr-un gir o cambie."
(http://dexonline.ro/definitie/gira)
Selected response from:

Adina Lazar
Spain
Grading comment
Multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2a gira pentru un scont
Adina Lazar
5a semna pentru plata
mara975
Summary of reference entries provided
Scontul
ClaudiaDragomir

  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
a gira pentru un scont


Explanation:
"sconto [scón-to] s.m.
‖ BANC Contratto mediante il quale una banca anticipa al cliente l'importo di crediti o titoli di credito, ridotto dell'interesse fino al giorno dell'effettiva scadenza: s. bancario"
(http://dizionari.hoepli.it/Dizionario_Italiano/parola/sconto...

girare [gi-rà-re] (gìro)
A v. tr."
8 BANC Girare un conto, passare un saldo o una partita da un conto a un altro
Trasferire mediante girata: g. una cambiale, un assegno, un vaglia"
(http://dizionari.hoepli.it/Dizionario_Italiano/parola/girare...

"SCONT, sconturi, s. n. 2. (Rar) Reducere acordată unui debitor din valoarea unei polițe sau a unei datorii plătite înainte de scadență; recalculare și diminuare a dobânzilor, când plata unei obligații se face înainte de termen. – Din it. sconto. "
(http://dexonline.ro/definitie/scont)

"GIRÁ vb. I. I. tr. 1. A garanta printr-un gir o cambie."
(http://dexonline.ro/definitie/gira)

Adina Lazar
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23
Grading comment
Multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ClaudiaDragomir: Cu plăcere, Adina!
13 hrs
  -> Mulțumesc Claudia!

agree  Carmen Copilau
790 days
  ->  Mulțumesc Carmen!

26 days   confidence: Answerer confidence 5/5
a semna pentru plata


Explanation:
Girare atunci cand este vorba despre documente financiare-cecuri,polite,etc se traduce prin 'a semna' respectivul document. Ex: girare un assegno inseamna a semna cecul pentru a-l putea incasa (pana de curand cecurile si alte produse financiare de acest gen puteau fi incasate si de o alta persoana, diferita de cea pe numele careia fusese emis, cu conditia sa aiba 'girul' adica semnatura titularului de drept). In ultimul timp cecurile au devenit 'non trasferibili', adica pot fi inacsate doar de persoana pe numele careia au fost emise.

'Girare per l'incasso' inseamna ca o persoana are dreptul sa semneze (pentru a le putea incasa) cecuri emise pe numele unei societati/firme
'Girare per lo sconto' inseamna ca persoana respectiva are dreptul sa semneze cecuri de plata in numele unei societati (emite cecuri in numele respectivei societati pentru a efectua plati catre terti)

mara975
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




Reference comments


15 hrs
Reference: Scontul

Reference information:
"Datorita faptului ca permite operatiunile de scontare, cambia devine un instrument bancar. Scontarea este operatiunea prin are posesorul cambiei obtine de la o banca comerciala, inainte de scadenta, suma inscrisa in titlu (valoarea nominala), diminuata cu dobanda aferenta sumei din acel moment pana la scadenta, plus un comision al bancii (numita banca de scont) numit scont (formula cel mai des folosita pentru calculul valorii de scont este: S = V - (V*Ts*n)/ (360 * 100) in care S este scontul, V este valoarea cambiei in momentul scadentei, inclusiv dobanda, daca este cazul, Ts este taxa de scont, exprimata in procente pe an iar n este numarul de zile ramase pana la scadenta)."
http://www.dorinm.3x.ro/study/economics/cambia.html

ClaudiaDragomir
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search