effetti cambiari

Romanian translation: instrumente cambiale (efecte de comerţ)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:effetti cambiari
Romanian translation: instrumente cambiale (efecte de comerţ)
Entered by: Carmen Lapadat

05:30 Sep 8, 2011
Italian to Romanian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Italian term or phrase: effetti cambiari
titolo di credito ed effetti cambiari
multumesc
Carmen Lapadat
Romania
instrumente cambiale (efecte de comerţ)
Explanation:
Gli effetti cambiari sono titoli di credito dai quali risulta l'obbligazione incondizionata di pagare o di fare pagare una determinata somma, ad una determinata scadenza, nel luogo indicato, a favore del legittimo possessore del titolo. Esistono due tipi di cambiali:Esistono due tipi di cambiali: La CAMBIALE TRATTA e la CAMBIALE PAGHERO.
http://www.infogroup.it/rtrt/Servizi/RBI/op_prefi/sc_clas.ht...

Gestionaţi-vă optim încasările şi plăţile folosind instrumente moderne de plată. Finanţaţi-vă necesarul de fonduri pe termen scurt, scontând creanţele materializate în efecte de comerţ avalizate.
Efectele de comerţ (cecul, biletul la ordin şi cambia) intervin în decontarea tranzacţiilor, atât direct, cât şi în cadrul mecanismului incassoului (cecuri/bilete la ordin/cambii) sau acreditivului (cambii/trate).
Biletul la ordin şi trata sunt instrumente cambiale, care prezintă două avantaje majore
* Sunt titluri de credit negociabile, care circulă prin intermediul girului
* Pot fi avalizate de către instituţii financiar bancare, putând fi folosite în acest caz şi ca instrumente de finanţare (prin scontare înainte de scadenţă)
http://www.brd.ro/persoane-juridice/dezvoltare-international...
Selected response from:

Anca Maria Marin
Romania
Grading comment
multumesc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1instrumente cambiale (efecte de comerţ)
Anca Maria Marin
5cambie/trată/poliță
Adina Lazar
Summary of reference entries provided
instrumente cambiale (efecte de comerţ)
Anca Maria Marin

  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
cambie/trată/poliță


Explanation:
"Gli effetti cambiari sono titoli di credito da cui risulta l’obbligazione incondizionata di pagare o di far pagare una determinata somma ad una determinata scadenza, nel luogo indicato, a favore del legittimo possessore del titolo.
Il debitore ha tempo fino alla scadenza per pagare (in caso contrario, il giorno successivo la banca domiciliataria invia al Pubblico Ufficiale l’effetto per il protesto): all’atto del pagamento la banca consegna al debitore il titolo quietanzat"
(http://www.friuladria.it/repository/trasparenza/FI316SERVIZI...

"Cambia
Este unul dintre cele mai vechi instrumente financiare fiind folosita incepand cu secolul X de catre comerciantii arabi si este cunoscuta si sub numele de trata sau polita.
Ea este un inscris care contine un ordin scris si neconditionat dat de catre o persoana (tragator) unei alte persoane (tras) pentru a plati o anumita suma de bani, la vedere sau la o anumita scadenta si intr-un anumit loc, unei a treia persoane (beneficiar).
In circuitul comercial cambia indeplineste functii de mijloc de plata, de mijloc de garantare si de mijloc de creditare, elementele obligatorii care trebuie sa fie continute de aceasta fiind obligatoriu legate de aceste functii. Astfel, o cambie, ca document, trebuie sa contina:
- elemente obligatorii: denumirea de cambie (in limba in care a fost redactat inscrisul), ordinul neconditionat de plata/ de a plati o suma determinata (exprimata in cifre si litere), numele trasului, scadenta (termenul de plata, care poate fi exprimat ca data calendaristica fixa, la un anumit numar de zile de la data emiterii cambiei - de regula 30, 60, 90, 180 zile - la vedere sau la un anumit interval de la prezentarea spre acceptare, locul efectuarii platii, beneficiarul (numele si adresa), data si locul emiterii, trasul (numele si adresa) semnatura autografa a tragatorului (cuprinzand numele de familie in intregime);
- elemente facultative: dobanda, domicilierea, mentiuni diverse, etc.”
(http://www.euroavocatura.ro/articole/149/Cambia)

Adina Lazar
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23

1 day 6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
instrumente cambiale (efecte de comerţ)


Explanation:
Gli effetti cambiari sono titoli di credito dai quali risulta l'obbligazione incondizionata di pagare o di fare pagare una determinata somma, ad una determinata scadenza, nel luogo indicato, a favore del legittimo possessore del titolo. Esistono due tipi di cambiali:Esistono due tipi di cambiali: La CAMBIALE TRATTA e la CAMBIALE PAGHERO.
http://www.infogroup.it/rtrt/Servizi/RBI/op_prefi/sc_clas.ht...

Gestionaţi-vă optim încasările şi plăţile folosind instrumente moderne de plată. Finanţaţi-vă necesarul de fonduri pe termen scurt, scontând creanţele materializate în efecte de comerţ avalizate.
Efectele de comerţ (cecul, biletul la ordin şi cambia) intervin în decontarea tranzacţiilor, atât direct, cât şi în cadrul mecanismului incassoului (cecuri/bilete la ordin/cambii) sau acreditivului (cambii/trate).
Biletul la ordin şi trata sunt instrumente cambiale, care prezintă două avantaje majore
* Sunt titluri de credit negociabile, care circulă prin intermediul girului
* Pot fi avalizate de către instituţii financiar bancare, putând fi folosite în acest caz şi ca instrumente de finanţare (prin scontare înainte de scadenţă)
http://www.brd.ro/persoane-juridice/dezvoltare-international...

Anca Maria Marin
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20
Grading comment
multumesc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ClaudiaDragomir: Cu plăcere Anca. Week-end plăcut şi ţie! :)
1 hr
  -> Mulţumesc frumos! Week-end plăcut!




Reference comments


7 hrs peer agreement (net): +1
Reference: instrumente cambiale (efecte de comerţ)

Reference information:
http://mac.proz.com/?sp=gloss/term&id=12751996

Gli effetti cambiari sono titoli di credito dai quali risulta l'obbligazione incondizionata di pagare o di fare pagare una determinata somma, ad una determinata scadenza, nel luogo indicato, a favore del legittimo possessore del titolo. Esistono due tipi di cambiali:Esistono due tipi di cambiali: La CAMBIALE TRATTA e la CAMBIALE PAGHERO.
http://www.infogroup.it/rtrt/Servizi/RBI/op_prefi/sc_clas.ht...

Gestionaţi-vă optim încasările şi plăţile folosind instrumente moderne de plată. Finanţaţi-vă necesarul de fonduri pe termen scurt, scontând creanţele materializate în efecte de comerţ avalizate.
Efectele de comerţ (cecul, biletul la ordin şi cambia) intervin în decontarea tranzacţiilor, atât direct, cât şi în cadrul mecanismului incassoului (cecuri/bilete la ordin/cambii) sau acreditivului (cambii/trate).
Biletul la ordin şi trata sunt instrumente cambiale, care prezintă două avantaje majore
* Sunt titluri de credit negociabile, care circulă prin intermediul girului
* Pot fi avalizate de către instituţii financiar bancare, putând fi folosite în acest caz şi ca instrumente de finanţare (prin scontare înainte de scadenţă)
http://www.brd.ro/persoane-juridice/dezvoltare-international...


    Reference: http://mac.proz.com/?sp=gloss/term&id=12751996
Anca Maria Marin
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  ClaudiaDragomir: Ciao Anca, de ce n-ai folosit referinţele tale ca răspuns? Anca, ştii cum se zice: "lasă lumea să vorbească" şi propune răspunsul tău care este cel corect şi complet!
8 hrs
  -> M-am gândit să nu isc discuţii, având în vedere că apăreau deja în glosarul meu, aşa că am preferat această variantă. :) Week-end plăcut tuturor!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search