fattura d'acconto

Romanian translation: factura pro forma

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:fattura d'acconto
Romanian translation:factura pro forma
Entered by: Tatiana Kideyis

14:46 Jun 4, 2014
Italian to Romanian translations [PRO]
Business/Commerce (general)
Italian term or phrase: fattura d'acconto
fattura d'acconto multumesc
fadeisimona
factura pro forma
Explanation:
O factură proforma conţine aceleaşi elemente ca o factură fiscală, deosebirea esenţială dintre acestea fiind dată de menţiunea „proforma”, care se face obligatoriu pe orice factură proforma.
O factură, indiferent care este aceasta, pe care este înscrisă menţiunea „proforma”, nu are nicio valoare juridică pentru cel care o primeşte, nu generează nici un fel de obligaţii pentru acesta, respectiv nu atestă transferul de proprietate asupra bunurilor menţionate în ea.
Cel care primeşte o factură „proforma” nu are nicio obligaţie, de nici un fel, în nicio condiţie şi sub nicio formă, faţă de emitentul acesteia.
Efectuarea plăţii de către cel care a primit o factură „proforma” reprezintă un accept de începere şi de derulare a tranzacţiei comerciale, finalizat (a) cu livrarea de bunuri şi/sau prestarea de servicii, şi (b) cu întocmirea documentelor finale, după cum convin părţile implicate.
http://legestart.ro/factura-pro-forma/

--------------------------------------------------
Note added at 1 giorno55 min (2014-06-05 15:42:04 GMT)
--------------------------------------------------

De regula, Factura Proforma se foloseste atunci cand clientul vrea sa faca plata (integrala sau un avans) cu OP sau pur si simplu clientul iti cere acest document.
Factura proforma nu are nici o actiune in gestiune sau contabilitate. Este un document care promite clientului sau ii confera garantia ca daca va plati ii vei vinde marfa la pretul promis. O alta functie a facturii proforme este de a avea un document justificativ in baza caruia clientul face o plata in avans.
Daca clientul iti face o plata partiala cu OP (in baza facturii proforme) iar tu nu poti aduce marfa in aceiasi luna, ai obligatia ca imediat ce ti-au intrat banii sa-i faci o factura de avans.

Selected response from:

Tatiana Kideyis
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1factura de avans
TRAD Melina
5factura (de) avans
Raluca Siman
3 -2factura pro forma
Tatiana Kideyis


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
factura de avans


Explanation:
"Sumele platite sau incasate ca avans pot fi inregistrate prin facturi de avans sau direct in
trezorerie." - http://www.winmentor.ro/down/solutii_suport/Mentor/Avansuri ...


--------------------------------------------------
Note added at 17 mins (2014-06-04 15:04:23 GMT)
--------------------------------------------------

Da, exact aceasta este definitia unei facturi de avans.

--------------------------------------------------
Note added at 20 mins (2014-06-04 15:07:09 GMT)
--------------------------------------------------

http://conteq.ro/factura_avans

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2014-06-04 15:15:04 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.finantearges.ro/asistenta_contribuabili/TVA/anunt... - exemplul 1

TRAD Melina
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
Notes to answerer
Asker: La fattura di acconto è un particolare tipo di documento che si utilizza quando il cliente paga anticipatamente uno o più importi: poichè contestualmente all’incasso è obbligatorio emettere la relativa certificazione fiscale (in questo caso la fattura) viene utilizzata la Fattura di Acconto che può contenere una descrizione anche molto semplice senza aver alcun collegamento con il bene o servizio per cui è stata emessa. Questa la rende molto flessibile. Successivamente, al momento dell’acquisto reale da parte del cliente del bene prenotato e di cui ha pagato l’acconto oppure alla conclusione del servizio per cui lo stesso era stato versato, verrà fatta la fattura definitiva (Accompagnatoria/Immediata/Differita) scontando l’importo già pagato e fatturato ed inserendo i relativi riferimenti alla fattura di acconto. In questo modo nella fattura definitiva verrà riportato l’intero valore del bene, ma dall’imponibile/imposta/netto a pagare verranno detratti gli importi già pagati. Nell’immagine sotto vediamo un esempio applicato che rende il tutto di facile comprensione.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ramona Dragan
20 hrs
  -> Multumesc!

20 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
factura (de) avans


Explanation:
As alege cu siguranta "factura avans", deoarece factura proforma este total diferita de o factura care iti da posibilitatea sa platesti o suma in avans. Sper sa te ajute!


    Reference: http://program-facturi.ro/ajutor/program-emitere-factura-ava...
Raluca Siman
Romania
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -2
factura pro forma


Explanation:
O factură proforma conţine aceleaşi elemente ca o factură fiscală, deosebirea esenţială dintre acestea fiind dată de menţiunea „proforma”, care se face obligatoriu pe orice factură proforma.
O factură, indiferent care este aceasta, pe care este înscrisă menţiunea „proforma”, nu are nicio valoare juridică pentru cel care o primeşte, nu generează nici un fel de obligaţii pentru acesta, respectiv nu atestă transferul de proprietate asupra bunurilor menţionate în ea.
Cel care primeşte o factură „proforma” nu are nicio obligaţie, de nici un fel, în nicio condiţie şi sub nicio formă, faţă de emitentul acesteia.
Efectuarea plăţii de către cel care a primit o factură „proforma” reprezintă un accept de începere şi de derulare a tranzacţiei comerciale, finalizat (a) cu livrarea de bunuri şi/sau prestarea de servicii, şi (b) cu întocmirea documentelor finale, după cum convin părţile implicate.
http://legestart.ro/factura-pro-forma/

--------------------------------------------------
Note added at 1 giorno55 min (2014-06-05 15:42:04 GMT)
--------------------------------------------------

De regula, Factura Proforma se foloseste atunci cand clientul vrea sa faca plata (integrala sau un avans) cu OP sau pur si simplu clientul iti cere acest document.
Factura proforma nu are nici o actiune in gestiune sau contabilitate. Este un document care promite clientului sau ii confera garantia ca daca va plati ii vei vinde marfa la pretul promis. O alta functie a facturii proforme este de a avea un document justificativ in baza caruia clientul face o plata in avans.
Daca clientul iti face o plata partiala cu OP (in baza facturii proforme) iar tu nu poti aduce marfa in aceiasi luna, ai obligatia ca imediat ce ti-au intrat banii sa-i faci o factura de avans.




    Reference: http://www.avocatnet.ro/content/articles/id_28250/Cand-se-po...
    Reference: http://ita.proz.com/kudoz/italian_to_english/accounting/2617...
Tatiana Kideyis
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  TRAD Melina: "fattura pro-forma" este factura pro-forma si este cu totul altceva decat o factura de avans. Veti gasi numeroase explicatii si exemple pe internet. Ar fi bine, totusi, sa nu introduceti termenul incorect in glosar.
21 days

disagree  FlorinaRadu: Factura de avans
96 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search