AFFILABOCCIARDE

Romanian translation: mașina de ascuțit/ascuțitor de buciarde (cu disc abraziv)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:AFFILABOCCIARDE
Romanian translation:mașina de ascuțit/ascuțitor de buciarde (cu disc abraziv)
Entered by: Ana-Maria Badea

10:37 Dec 9, 2011
Italian to Romanian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
Italian term or phrase: AFFILABOCCIARDE
MOLE PER AFFILABOCCIARDE
Mola con particolare profilo a “V”, ideale per affilabocciarde.

Multumesc anticipat pentru ajutor!!
Ana-Maria Badea
Romania
mașina de ascuțit/ascuțitor de buciarde (cu disc abraziv)
Explanation:
Disc abraziv cu un profil special în „V”pentru mașina de ascuțit (ascuțitor de) buciarde

mola [mò-la] s.f.
2 Ruota, cilindro o disco di materia abrasiva usato per affilare lame o lisciare e levigare oggetti metallici: la m. dell'arrotino; mole abrasive per acciai temperati"
(http://dizionari.hoepli.it/Dizionario_Italiano/parola/mola_1...

"bocciarda [boc-ciàr-da] s.f.
EDIL Grosso pestello dall'estremità rugosa, usata per zigrinare le superfici di cemento
‖ Martello con punte piramidali, usato per la lavorazione delle pietre"
(http://dizionari.hoepli.it/Dizionario_Italiano/parola/boccia...

"BUCIÁRDĂ, buciarde, s. f. Ciocan prevăzut pe fețele de izbire cu dinți sau caneluri, folosit, pentru a imprima, prin lovire, puncte sau linii regulate pe fața pietrelor de construcție. – Din fr. boucharde. "
(http://dexonline.ro/definitie/buciardă)

<Având în vedere că suntem în secolul XXI, nu se mai lucrează cu ciocanul, iar buciarda a devenit o sculă a ciocanului rotopercutor. Vezi: http://www.bricoshop.ro/rotopercutoare-SDS-Max/bosch/SDS-Max...

Această sculă poate fi ascuțită cu o mașină de ascuțit scule dotată de un disc abraziv. Probabil clienul a realizat o mașină specială pentru ascuțirea acestor buciarde pe care a chemat-o „AFFILABOCCIARDE”, pe care tu o poți chema cu numele de „mașina de ascuțit buciarde” sau ”ascuțitor de buciarde”.

”Prezentare Ascutitor de freze cu disc abraziv
Masinile de ascutit scule / freze, se utilizeaza la ascutirea si slefuirea partilor cilindrice ale sculelor si ascutirea partii frontale (freze cilindrice, baze, unelte freze profilate, etc.), precum si a cutitelor de debitare.”
(http://www.clubafaceri.ro/45785/ascutitor-de-freze-cu-disc-a...
Selected response from:

Adina Lazar
Spain
Grading comment
Multe multumiri tuturor!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2mașina de ascuțit/ascuțitor de buciarde (cu disc abraziv)
Adina Lazar
4ascutirea ciocanului de buciardare
roxanna76


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
mașina de ascuțit/ascuțitor de buciarde (cu disc abraziv)


Explanation:
Disc abraziv cu un profil special în „V”pentru mașina de ascuțit (ascuțitor de) buciarde

mola [mò-la] s.f.
2 Ruota, cilindro o disco di materia abrasiva usato per affilare lame o lisciare e levigare oggetti metallici: la m. dell'arrotino; mole abrasive per acciai temperati"
(http://dizionari.hoepli.it/Dizionario_Italiano/parola/mola_1...

"bocciarda [boc-ciàr-da] s.f.
EDIL Grosso pestello dall'estremità rugosa, usata per zigrinare le superfici di cemento
‖ Martello con punte piramidali, usato per la lavorazione delle pietre"
(http://dizionari.hoepli.it/Dizionario_Italiano/parola/boccia...

"BUCIÁRDĂ, buciarde, s. f. Ciocan prevăzut pe fețele de izbire cu dinți sau caneluri, folosit, pentru a imprima, prin lovire, puncte sau linii regulate pe fața pietrelor de construcție. – Din fr. boucharde. "
(http://dexonline.ro/definitie/buciardă)

<Având în vedere că suntem în secolul XXI, nu se mai lucrează cu ciocanul, iar buciarda a devenit o sculă a ciocanului rotopercutor. Vezi: http://www.bricoshop.ro/rotopercutoare-SDS-Max/bosch/SDS-Max...

Această sculă poate fi ascuțită cu o mașină de ascuțit scule dotată de un disc abraziv. Probabil clienul a realizat o mașină specială pentru ascuțirea acestor buciarde pe care a chemat-o „AFFILABOCCIARDE”, pe care tu o poți chema cu numele de „mașina de ascuțit buciarde” sau ”ascuțitor de buciarde”.

”Prezentare Ascutitor de freze cu disc abraziv
Masinile de ascutit scule / freze, se utilizeaza la ascutirea si slefuirea partilor cilindrice ale sculelor si ascutirea partii frontale (freze cilindrice, baze, unelte freze profilate, etc.), precum si a cutitelor de debitare.”
(http://www.clubafaceri.ro/45785/ascutitor-de-freze-cu-disc-a...

Adina Lazar
Spain
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Multe multumiri tuturor!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  roxanna76: Altfel spus, propunerea mea "AFFILABOCCIARDE ("dilema" supusa de Ana-Maria) = ascutirea ciocanului de buciardare" în ocurenta "(a) ciocanului rotopercutor" tocmai a fost confirmata si îti multumesc, Adina!
11 hrs
  -> Acesta este un ciocan rotopercutor: http://www.bricoshop.ro/unelte-si-scule-scule-electrice-prof... Chiar crezi că se poate ”ascuți”???

agree  ema_s
12 hrs
  -> Mulțumesc Iudith!

agree  Daniela Ciobeica
1 day 4 hrs
  -> Mulțumesc Lara!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ascutirea ciocanului de buciardare


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bush_hammer

--------------------------------------------------
Note added at 4 heures (2011-12-09 14:49:56 GMT)
--------------------------------------------------

MOLE PER AFFILABOCCIARDE = tocila pentru ascutirea buciardelor

--------------------------------------------------
Note added at 4 heures (2011-12-09 14:50:19 GMT)
--------------------------------------------------

Rectificare: (pl.) tocile

roxanna76
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in FrenchFrench




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search