Dichiarazione Sostitutiva Di Atto Di Notorieta'

Romanian translation: Declaratie de notorietate pe proprie raspundere / Declaraţie care înlocuieşte actul notarial

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:Dichiarazione Sostitutiva Di Atto Di Notorieta'
Romanian translation:Declaratie de notorietate pe proprie raspundere / Declaraţie care înlocuieşte actul notarial
Entered by: Carmen Lapadat

13:53 Jun 23, 2009
Italian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
Italian term or phrase: Dichiarazione Sostitutiva Di Atto Di Notorieta'
Multumesc !
Carmen Lapadat
Romania
Declaraţie care înlocuieşte actul notarial
Explanation:
http://www.comune.firenze.it/servizi_pubblici/stranieri/rume...

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-06-23 16:42:56 GMT)
--------------------------------------------------

A se vedea şi http://www.proz.com/kudoz/italian_to_spanish/law_general/159...

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-06-23 16:45:38 GMT)
--------------------------------------------------

Este vorba despre o declaraţie pe proprie răspundere, care înlocuieşte actul notarial.
http://www.comune.piegaro.pg.it/autocertificazione.html

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-06-23 16:46:06 GMT)
--------------------------------------------------

Declaraţie pe proprie răspundere care înlocuieşte actul notarial

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-06-23 16:51:13 GMT)
--------------------------------------------------

Atto di Notorietà: Act Notarial = Denumire generica data oricarui act juridic a carui intocmire sau autentificare este "potrivit legii" de competenta notarilor publici sau a altor organe carora legea le confera atributii notariale (secretarii consiliilor locale ale comunelor si oraselor unde nu functioneaza birouri ale notarilor publici, sau misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei).
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/2307/Act_notarial

--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2009-06-23 16:54:20 GMT)
--------------------------------------------------

Ciò che in realtà si usa e che ha permesso un notevole snellimento nei rapporti tra i cittadini e la Pubblica Amministrazione, è la dichiarazione sostitutiva di atto di notorietà, ossia un documento firmato dall'interessato che sostituisce un atto notariale.
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=823166

--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2009-06-23 16:58:22 GMT)
--------------------------------------------------

Informaţie prezentă pe site-ul unui notar.

L'atto di notorietà e' un atto pubblico notarile, con il quale due soggetti (chiamati "attestanti") dichiarano, sotto il vincolo del giuramento, una determinata verità a loro conoscenza (tipico e' l'atto notorio relativo all'apertura di una successione ed all'individuazione degli eredi).

http://www.notaiotomaselli.it/documenti/Atto_di_notorieta.pd...

--------------------------------------------------
Note added at 23 ore (2009-06-24 13:01:08 GMT)
--------------------------------------------------

Aceste referinţe mă fac să cred că este formularea cea mai aproape de sensul din italiană, chiar dacă nu este cea mai elegantă.

L'atto di notorietà e' un atto pubblico notarile ....
http://www.notaiotomaselli.it/documenti/Atto_di_notorieta.pd...
Dichiarazione sostitutiva di atto di notorietà = un documento firmato dall'interessato che sostituisce un atto notarile
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=823166

--------------------------------------------------
Note added at 23 ore (2009-06-24 13:14:38 GMT)
--------------------------------------------------

erată: cea mai apropiată

--------------------------------------------------
Note added at 23 ore (2009-06-24 13:25:28 GMT)
--------------------------------------------------

L'acte de notoriété et le certificat d'hérédité
Ce certificat est établi normalement par notaire (exceptionnellement par le juge de paix). Il prend le nom d'acte de notoriété lorsqu'il est établi sur base des déclarations de deux témoins, certifiant le fait. Il prend le nom d'attestation d'hérédité s'il est établi par le notaire seul.
http://www.notaire.be/info/Brochures/Successions.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1337 zile (2013-02-19 17:05:28 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Declaraţia de notorietate este actul notarial prin care o persoană declară, pe proprie răspundere, sub sancţiunea prevăzută de legea penală pentru falsul în declaraţii (art. 292 Cod Penal), după caz:

numele sub care mai este cunoscută o persoană în societate;
că persoana în cauză este una şi aceeaşi cu cea a cărei nume a fost greşit sau incomplet trecut (de ex. omiterea unui prenume) în unele acte sau documente personale (certificat de naştere, căsătorie, titlu de proprietate etc.).
alte situaţii de fapt care pot fi de notorietate într-o comunitate (anul decesului unei persoane etc.).
Condiţii şi precizări:

1. această declaraţie se dă de către minim două cunoştinţe ale persoanei în cauză;
2. nu este necesară prezenţa persoanei la care se referă declaraţia. Persoanele care se identifică la notariat sunt doar cele care vor da efectiv declaraţia de notorietate;
3. declaraţia de notorietate cu privire la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea ca persoană fizică autorizată (PFA)/întreprindere familială se eliberează de primarul localităţii respective în mod gratuit în cazul meseriilor tradiţionale artizanale, deci nu se autentifică la notariat.

http://notariat-tineretului.net/declaratie/notorietate
Selected response from:

Anca Maria Marin
Romania
Grading comment
Multumesc !
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Declaraţie care înlocuieşte actul notarial
Anca Maria Marin
4 +1declaratie care inlocuieste / substituie actul de notorietate
Ioana LAZAR
5Declaratie care tine loc de Act Notarial
cristianac42
4Declaraţie ce înlocuieşte Actul de notorietate
monica sima
Summary of reference entries provided
declaraţie de notorietate pe proprie răspundere
Monica Tuduce

  

Answers


5 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Declaratie care tine loc de Act Notarial


Explanation:
parerea mea...

cristianac42
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian

7 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Dichiarazione Sostitutiva Di Atto Di Notorieta\'
declaratie care inlocuieste / substituie actul de notorietate


Explanation:
http://www.proeuropa.ro.it/index.php?option=com_content&task...

Cetatenii comunitari pot prezenta, confom legii DPR 445/2000, o declaratie care înlocuieste atestatul de notorietate, completata confom indicatiilor cuprinse în aceasta. Administratia va verifica prin sondaj veridicitatea declaratiei mentionate.



Dichiarazione sostitutiva dell'atto di notorietà
Da Wikipedia, l'enciclopedia libera.
Vai a: Navigazione, cerca

Ai sensi dell’art.47 del Decreto del Presidente della Repubblica n. 445 del 28 dicembre 2000, fatte salve le eccezioni espressamente previste per legge, nei rapporti con la pubblica amministrazione e con i concessionari di pubblici servizi, tutti gli stati, le qualita' personali e i fatti non espressamente oggetto della "dichiarazione sostitutiva di certificazione" sono comprovati dall'interessato mediante la "dichiarazione sostitutiva di atto di notorietà".

L'atto di notorietà, infatti, concernente stati, qualità personali o fatti che siano a diretta conoscenza dell'interessato (ma anche stati, qualità personali e fatti relativi ad altri soggetti di cui egli abbia diretta conoscenza, se si tratta di dichiarazione resa nell'interesse proprio del dichiarante) è sostituito da dichiarazione resa e sottoscritta dal medesimo con la osservanza delle modalità di cui all'articolo 38 dello stesso Decreto, cioè se sottoscritta dall'interessato in presenza del dipendente addetto, ovvero sottoscritta e presentata all'ufficio competente, unitamente a copia fotostatica non autenticata di un documento di identità del sottoscrittore.


http://it.wikipedia.org/wiki/Dichiarazione_sostitutiva_dell'... :

È ammessa la presentazione di dichiarazioni anche via fax, per via telematica o a mezzo posta se sottoscritte mediante la firma digitale o quando il sottoscrittore è identificato dal sistema informatico con l'uso della carta d'identità elettronica.

Ioana LAZAR
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  monica sima: pe aceeasi idee merg si eu
1854 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Declaraţie care înlocuieşte actul notarial


Explanation:
http://www.comune.firenze.it/servizi_pubblici/stranieri/rume...

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-06-23 16:42:56 GMT)
--------------------------------------------------

A se vedea şi http://www.proz.com/kudoz/italian_to_spanish/law_general/159...

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-06-23 16:45:38 GMT)
--------------------------------------------------

Este vorba despre o declaraţie pe proprie răspundere, care înlocuieşte actul notarial.
http://www.comune.piegaro.pg.it/autocertificazione.html

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-06-23 16:46:06 GMT)
--------------------------------------------------

Declaraţie pe proprie răspundere care înlocuieşte actul notarial

--------------------------------------------------
Note added at 2 ore (2009-06-23 16:51:13 GMT)
--------------------------------------------------

Atto di Notorietà: Act Notarial = Denumire generica data oricarui act juridic a carui intocmire sau autentificare este "potrivit legii" de competenta notarilor publici sau a altor organe carora legea le confera atributii notariale (secretarii consiliilor locale ale comunelor si oraselor unde nu functioneaza birouri ale notarilor publici, sau misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei).
http://www.euroavocatura.ro/dictionar/2307/Act_notarial

--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2009-06-23 16:54:20 GMT)
--------------------------------------------------

Ciò che in realtà si usa e che ha permesso un notevole snellimento nei rapporti tra i cittadini e la Pubblica Amministrazione, è la dichiarazione sostitutiva di atto di notorietà, ossia un documento firmato dall'interessato che sostituisce un atto notariale.
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=823166

--------------------------------------------------
Note added at 3 ore (2009-06-23 16:58:22 GMT)
--------------------------------------------------

Informaţie prezentă pe site-ul unui notar.

L'atto di notorietà e' un atto pubblico notarile, con il quale due soggetti (chiamati "attestanti") dichiarano, sotto il vincolo del giuramento, una determinata verità a loro conoscenza (tipico e' l'atto notorio relativo all'apertura di una successione ed all'individuazione degli eredi).

http://www.notaiotomaselli.it/documenti/Atto_di_notorieta.pd...

--------------------------------------------------
Note added at 23 ore (2009-06-24 13:01:08 GMT)
--------------------------------------------------

Aceste referinţe mă fac să cred că este formularea cea mai aproape de sensul din italiană, chiar dacă nu este cea mai elegantă.

L'atto di notorietà e' un atto pubblico notarile ....
http://www.notaiotomaselli.it/documenti/Atto_di_notorieta.pd...
Dichiarazione sostitutiva di atto di notorietà = un documento firmato dall'interessato che sostituisce un atto notarile
http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=823166

--------------------------------------------------
Note added at 23 ore (2009-06-24 13:14:38 GMT)
--------------------------------------------------

erată: cea mai apropiată

--------------------------------------------------
Note added at 23 ore (2009-06-24 13:25:28 GMT)
--------------------------------------------------

L'acte de notoriété et le certificat d'hérédité
Ce certificat est établi normalement par notaire (exceptionnellement par le juge de paix). Il prend le nom d'acte de notoriété lorsqu'il est établi sur base des déclarations de deux témoins, certifiant le fait. Il prend le nom d'attestation d'hérédité s'il est établi par le notaire seul.
http://www.notaire.be/info/Brochures/Successions.htm

--------------------------------------------------
Note added at 1337 zile (2013-02-19 17:05:28 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Declaraţia de notorietate este actul notarial prin care o persoană declară, pe proprie răspundere, sub sancţiunea prevăzută de legea penală pentru falsul în declaraţii (art. 292 Cod Penal), după caz:

numele sub care mai este cunoscută o persoană în societate;
că persoana în cauză este una şi aceeaşi cu cea a cărei nume a fost greşit sau incomplet trecut (de ex. omiterea unui prenume) în unele acte sau documente personale (certificat de naştere, căsătorie, titlu de proprietate etc.).
alte situaţii de fapt care pot fi de notorietate într-o comunitate (anul decesului unei persoane etc.).
Condiţii şi precizări:

1. această declaraţie se dă de către minim două cunoştinţe ale persoanei în cauză;
2. nu este necesară prezenţa persoanei la care se referă declaraţia. Persoanele care se identifică la notariat sunt doar cele care vor da efectiv declaraţia de notorietate;
3. declaraţia de notorietate cu privire la abilitatea de a desfăşura activitatea pentru care se solicită autorizarea ca persoană fizică autorizată (PFA)/întreprindere familială se eliberează de primarul localităţii respective în mod gratuit în cazul meseriilor tradiţionale artizanale, deci nu se autentifică la notariat.

http://notariat-tineretului.net/declaratie/notorietate

Example sentence(s):
  • Certificat de cetăţenie al soţului care poate fi înlocuit cu declaraţie care înlocuieşte actul notarial.

    Reference: http://www.comune.firenze.it/servizi_pubblici/stranieri/rume...
Anca Maria Marin
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 122
Grading comment
Multumesc !

1862 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Declaraţie ce înlocuieşte Actul de notorietate


Explanation:
Observ că toată lumea se fereşte de termenul de Act de notorietate. El există în limba română şi înseamnă: act prin care doua sau mai multe persoane atesta in fata notarului public sau alt organ competent un fapt cunoscut constatat. (http://www.dictio.ro/juridic/act-de-notorietate)
Eu consider că este acelaşi document cu atto di notorietà:
L'atto di notorietà (o atto notorio) è l'atto pubblico con il quale una persona (deponente) rende una dichiarazione, in presenza di più testimoni o altri deponenti, attorno a uno o più fatti giuridici notoriamente conosciuti da tali persone (ed eventualmente da una cerchia più vasta).
A se face diferenţă între Act de notorietate şi Declaraţie de notorietate, deoarece sunt diferite.
Din punctul meu de vedere nu cred că trebuie să ne ferim să folosim Act de notorietate.


    Reference: http://www.dictio.ro/juridic/act-de-notorietate
    Reference: http://it.wikipedia.org/wiki/Atto_di_notoriet%C3%A0
monica sima
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian




Reference comments


3 mins peer agreement (net): +1
Reference: declaraţie de notorietate pe proprie răspundere

Reference information:
A mai fost:
http://www.proz.com/kudoz/italian_to_romanian/law_general/26...
http://www.proz.com/kudoz/italian_to_romanian/law_general/29...

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2009-06-24 12:13:14 GMT)
--------------------------------------------------

Notorietatea este:
1. NOTORIET'ATE s.f. Însusirea de a fi notoriu, faptul de a fi cunoscut de multă lume; reputaţie, faimă. [Pr.: -ri-e-] - Din fr. notori'et'e.

Această declaraţie are un anumit conţinut, se referă la un anumit aspect oarecare iar prin încheierea/legalizarea ei notarul atestă faptul că te cunoaşte, adică te-ai prezentat în faţa lui ca să dai declaraţia respectivă.
Notorietatea nu se referă la NOTAR, ci la însuşirea ta de a fi notoriu/cunoscut/legitimat.

În cazul tău este „sostitutiva” pentru că nu notarul este cel care certifică prezenţa ta în faţa lui, ci tu pe proprie răspundere declari câte în lună şi în stele, în faţa unui funcţionar al unei primării.

Introducerea într-o denumire a unui act a sintagmei „care înlocuieşte” nu mi se pare o soluţie elegantă, nici dpdv formal-lingvistic, dar nici de fond.

Monica Tuduce
Luxembourg
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 112
Note to reference poster
Asker: Multumesc frumos !


Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
agree  Nata007
48 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search