Societa' di persone

Romanian translation: societate de persoane

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:Societa' di persone
Romanian translation:societate de persoane
Entered by: Adina Lazar

16:16 Aug 7, 2011
Italian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Italian term or phrase: Societa' di persone
Visura ordinaria Societa' di persone
Multumesc !
Carmen Lapadat
Romania
societate de persoane
Explanation:
"Le società di persone sono società definite tali in quanto in esse prevale l'elemento soggettivo, rappresentato dai soci, rispetto al capitale.
Le società di persone non acquistano mai la personalità giuridica, cosa che invece avviene per le società di capitali, ma è sempre presente un certo grado di separazione patrimoniale tra il patrimonio della società e quello del socio che varia a seconda del tipo considerato.
La responsabilità dei soci nei confronti delle obbligazioni sociali è:
- Illimitata, perché per i debiti sociali i Soci rispondono non solo con il proprio apporto, ma anche con tutto il patrimonio personale.
- Solidale, in quanto i creditori della Società possono rivalersi per l'intero ammontare del loro credito sul patrimonio di uno qualsiasi dei Soci, i quali, fatto salvo il regresso, rispondono l'uno per l'altro.
- Sussidiaria, perché essa scatta solo se il patrimonio sociale è insufficiente a pagare i creditori della Società (i Soci godono quindi del beneficio della preventiva escussione dei beni sociali).
[modifica] Tipi di società

I tipi di società di persone sono:
- Società semplice (S.s):sono formate da una plurarità di soci che rispondono solidamente e illimitatamente per le obbligazioni sociali;
- Società in nome collettivo (S.n.c.);
- Società in accomandita semplice (S.a.s.): sono caratterizzate dalla presenza di due soci:i soci accomandatari e i soci accomandanti."
(http://it.wikipedia.org/wiki/Società_di_persone)


În România există doar două tipuri de societăți de persoane:
- Societatea în nume colectiv (SNC)
- Societatea în comandită simplă - SCS.

Societatea în nume colectiv (SNC)
Contractul de societate în nume colectiv poate fi încheiat între persoane fizice, persoane fizice şi juridice sau numai între persoane juridice. Creditorii societăţii în nume colectiv sunt plătiţi în special din bunurile societăţii dar au şi un drept de gaj asupra averii oricărui asociat, chiar dacă asupra acestor averi vin în concurs şi creditorii proprii ai asociaţilor
E o societate de persoane, fiind constituită în considerarea calităţilor personale a celor 2 sau mai mulţi asociaţi.
SNC se înfiinţează prin încheierea unui contract şi a unui statut între asociaţi.

Societatea în comandită simplă - SCS
reuneşte două categorii de asociaţi:
•comanditaţii
•comanditarii
comanditaţii - au aceeaşi poziţie în societate ca asociaţii în nume colectiv, ei răspund nelimitat şi solidar pentru întregul pasiv.
comanditarii - furnizează capital care formează capitalul social, mărginîndu-şi riscurile la aportul lor la capitalul social.

Situaţia comanditarului poate fi confundată cu a unei persoane care împrumută comanditatului bani.
Diferenţe :
1.împrumutătorul îşi recuperează întotdeauna banii pe cînd aportul comanditarului constituie aport la capitalul social devenind proprietatea societăţii.
2.împrumutătorul nu poate interveni în refacerea (modul de desfăşurare) societăţii, pe cînd comanditarul fiind asociat, are drepturi provenind din această calitate intervenind chiar şi în activitatea societăţii.
Se constituie prin contract şi statut."
(http://www.referat.ro/referate/Societatea_in_nume_colectiv_f...

"Societatea în nume colectiv (SNC) (com.) - acea societate constituita prin asocierea, pe baza deplinei increderi, a doua sau mai multe persoane, care pun in comun anumite bunuri, pentru a desfasura o activitate comerciala, in scopul impartirii beneficiilor rezultate si in care asociatii raspund nelimitat si solidar pentru obligatiile societatii"
(http://www.advocate.ro/cabinet_avocat_cuvant_Societate_in_nu...


"Societatea în comandită simplă - SCS (com.) - societatea constituita prin asocierea, pe baza deplinei increderi, a doua sau mai multe persoane, care pun in comun anumite bunuri, pentru a desfasura o activitate comerciala, in scopul impartirii beneficiilor si in care raspund pentru obligatiile sociale, dupa caz, nelimitat si solidar (asociatii comanditati) sau in limita aportului lor (asociatii comanditari)"
(http://www.advocate.ro/cabinet_avocat_cuvant_Societatea_in_c...


"Legea 31/1990
Legea societatilor comerciale

TITLUL III Functionarea societatilor comerciale (art.65-203)
CAPITOLUL I - Dispozitii comune
CAPITOLUL II - Societatile in nume colectiv
CAPITOLUL III - Societatile in comandita simpla
CAPITOLUL IV - Societatile pe actiuni
CAPITOLUL V - Societatile in comandita pe actiuni
CAPITOLUL VI - Societatile cu raspundere limitata"
(http://www.rubinian.com/lsc_00.php)
Selected response from:

Adina Lazar
Spain
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3societate de persoane
Adina Lazar
4parteneriat
Ellen Kraus


Discussion entries: 2





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
parteneriat


Explanation:
quando almeno due persone fondono una società per raggiungere uno scopo comune.

--------------------------------------------------
Note added at 33 Min. (2011-08-07 16:49:35 GMT)
--------------------------------------------------

www.italiadonna.it/agevolazioni.../societa_di_persone.htm - 10 ott 2009 – Nelle società di persone i soci (ad eccezione di quelli accomandanti della società in accomandita semplice) rispondono illimitatamente e ...


--------------------------------------------------
Note added at 35 Min. (2011-08-07 16:52:16 GMT)
--------------------------------------------------

queste persone possono essere persone fisiche e/o persone giuridiche

Ellen Kraus
Austria
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
societate de persoane


Explanation:
"Le società di persone sono società definite tali in quanto in esse prevale l'elemento soggettivo, rappresentato dai soci, rispetto al capitale.
Le società di persone non acquistano mai la personalità giuridica, cosa che invece avviene per le società di capitali, ma è sempre presente un certo grado di separazione patrimoniale tra il patrimonio della società e quello del socio che varia a seconda del tipo considerato.
La responsabilità dei soci nei confronti delle obbligazioni sociali è:
- Illimitata, perché per i debiti sociali i Soci rispondono non solo con il proprio apporto, ma anche con tutto il patrimonio personale.
- Solidale, in quanto i creditori della Società possono rivalersi per l'intero ammontare del loro credito sul patrimonio di uno qualsiasi dei Soci, i quali, fatto salvo il regresso, rispondono l'uno per l'altro.
- Sussidiaria, perché essa scatta solo se il patrimonio sociale è insufficiente a pagare i creditori della Società (i Soci godono quindi del beneficio della preventiva escussione dei beni sociali).
[modifica] Tipi di società

I tipi di società di persone sono:
- Società semplice (S.s):sono formate da una plurarità di soci che rispondono solidamente e illimitatamente per le obbligazioni sociali;
- Società in nome collettivo (S.n.c.);
- Società in accomandita semplice (S.a.s.): sono caratterizzate dalla presenza di due soci:i soci accomandatari e i soci accomandanti."
(http://it.wikipedia.org/wiki/Società_di_persone)


În România există doar două tipuri de societăți de persoane:
- Societatea în nume colectiv (SNC)
- Societatea în comandită simplă - SCS.

Societatea în nume colectiv (SNC)
Contractul de societate în nume colectiv poate fi încheiat între persoane fizice, persoane fizice şi juridice sau numai între persoane juridice. Creditorii societăţii în nume colectiv sunt plătiţi în special din bunurile societăţii dar au şi un drept de gaj asupra averii oricărui asociat, chiar dacă asupra acestor averi vin în concurs şi creditorii proprii ai asociaţilor
E o societate de persoane, fiind constituită în considerarea calităţilor personale a celor 2 sau mai mulţi asociaţi.
SNC se înfiinţează prin încheierea unui contract şi a unui statut între asociaţi.

Societatea în comandită simplă - SCS
reuneşte două categorii de asociaţi:
•comanditaţii
•comanditarii
comanditaţii - au aceeaşi poziţie în societate ca asociaţii în nume colectiv, ei răspund nelimitat şi solidar pentru întregul pasiv.
comanditarii - furnizează capital care formează capitalul social, mărginîndu-şi riscurile la aportul lor la capitalul social.

Situaţia comanditarului poate fi confundată cu a unei persoane care împrumută comanditatului bani.
Diferenţe :
1.împrumutătorul îşi recuperează întotdeauna banii pe cînd aportul comanditarului constituie aport la capitalul social devenind proprietatea societăţii.
2.împrumutătorul nu poate interveni în refacerea (modul de desfăşurare) societăţii, pe cînd comanditarul fiind asociat, are drepturi provenind din această calitate intervenind chiar şi în activitatea societăţii.
Se constituie prin contract şi statut."
(http://www.referat.ro/referate/Societatea_in_nume_colectiv_f...

"Societatea în nume colectiv (SNC) (com.) - acea societate constituita prin asocierea, pe baza deplinei increderi, a doua sau mai multe persoane, care pun in comun anumite bunuri, pentru a desfasura o activitate comerciala, in scopul impartirii beneficiilor rezultate si in care asociatii raspund nelimitat si solidar pentru obligatiile societatii"
(http://www.advocate.ro/cabinet_avocat_cuvant_Societate_in_nu...


"Societatea în comandită simplă - SCS (com.) - societatea constituita prin asocierea, pe baza deplinei increderi, a doua sau mai multe persoane, care pun in comun anumite bunuri, pentru a desfasura o activitate comerciala, in scopul impartirii beneficiilor si in care raspund pentru obligatiile sociale, dupa caz, nelimitat si solidar (asociatii comanditati) sau in limita aportului lor (asociatii comanditari)"
(http://www.advocate.ro/cabinet_avocat_cuvant_Societatea_in_c...


"Legea 31/1990
Legea societatilor comerciale

TITLUL III Functionarea societatilor comerciale (art.65-203)
CAPITOLUL I - Dispozitii comune
CAPITOLUL II - Societatile in nume colectiv
CAPITOLUL III - Societatile in comandita simpla
CAPITOLUL IV - Societatile pe actiuni
CAPITOLUL V - Societatile in comandita pe actiuni
CAPITOLUL VI - Societatile cu raspundere limitata"
(http://www.rubinian.com/lsc_00.php)


Adina Lazar
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Native in ItalianItalian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 308
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lucica Abil
12 hrs
  -> Mulțumesc Lucica!

agree  Daniela Ciobeica: http://www.italiadonna.it/agevolazioni_fiscali/societa_di_pe...
16 hrs
  -> Mulțumesc Lara!

agree  corallia
1 day 16 hrs
  -> Mulțumesc Corallia!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search