atto esente

Romanian translation: act scutit

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:atto esente
Romanian translation:act scutit
Entered by: Carmen Copilau

11:27 Nov 26, 2017
Italian to Romanian translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
Italian term or phrase: atto esente
ATTO ESENTE
https://www.studiocataldi.it/news_giuridiche_asp/news_giurid...
Cristina Bolohan
Romania
act scutit
Explanation:
Este vorba despre cine trebuie sa plateasca notificarea in functie de cine este expeditorul.

esente
[e-ṣèn-te] ant. esento
(pl. -ti)

A agg.


1 Libero da un obbligo, da un dovere: e. da obblighi militari, da imposte, dalle lezioni; essere, restare e. da qualcosa
|| Fare esente qualcuno da qualcosa, esentarlo, dispensarlo
http://dizionari.repubblica.it/Italiano/E/esente.php

SCUTÍ, scutesc, vb. IV. Tranz. 1. A dispensa pe cineva de anumite îndatoriri, sarcini, a nu supune la anumite obligații. ♦ Refl. A cere, a solicita să fie dispensat de o obligație. S-a scutit la ora de sport. 2. A feri sau a scăpa pe cineva de ceva neplăcut; a cruța, a menaja. ♦ A lăsa în pace, a nu plictisi pe cineva. – Din scut.
https://dexonline.ro/definitie/scutit
Selected response from:

Carmen Copilau
Italy
Grading comment
multumesc
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2act scutit
Carmen Copilau
4act scutit de taxe
TATIANA SANDRU


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
act scutit


Explanation:
Este vorba despre cine trebuie sa plateasca notificarea in functie de cine este expeditorul.

esente
[e-ṣèn-te] ant. esento
(pl. -ti)

A agg.


1 Libero da un obbligo, da un dovere: e. da obblighi militari, da imposte, dalle lezioni; essere, restare e. da qualcosa
|| Fare esente qualcuno da qualcosa, esentarlo, dispensarlo
http://dizionari.repubblica.it/Italiano/E/esente.php

SCUTÍ, scutesc, vb. IV. Tranz. 1. A dispensa pe cineva de anumite îndatoriri, sarcini, a nu supune la anumite obligații. ♦ Refl. A cere, a solicita să fie dispensat de o obligație. S-a scutit la ora de sport. 2. A feri sau a scăpa pe cineva de ceva neplăcut; a cruța, a menaja. ♦ A lăsa în pace, a nu plictisi pe cineva. – Din scut.
https://dexonline.ro/definitie/scutit

Carmen Copilau
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian, Native in ItalianItalian
PRO pts in category: 209
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
multumesc

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Adina Lazar
10 hrs

agree  Daniela Ciobeica
1 day 19 mins

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
act scutit de taxe


Explanation:
este vorba de acte pentru care nu se platesc taxe

http://www.cameracivilechieti.it/pdf/adempimenti unep.pdf

TATIANA SANDRU
Italy
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 28




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search