anni ruggenti

Romanian translation: anii tumultuoși

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:anni ruggenti
Romanian translation:anii tumultuoși
Entered by: Daniela Ciobeica

13:08 Jul 17, 2011
Italian to Romanian translations [PRO]
Art/Literary - Linguistics / literatura
Italian term or phrase: anni ruggenti
Iata un termen interesant.... anni ruggenti.... termenul este redat de dictionar astfel: anii de goana dupa chiverniseala in Italia (1920 -1929). Cateva detalii despre aceasta perioada a anilor '20- '30:
http://it.wikipedia.org/wiki/Anni_ruggenti

Bun, insa acest termen imi ridica semne de intrebare: il pot traduce si in contextul meu ca "deceniul anilor '20" sau aici capata alte valente. Ideea este ca nu am un context foarte amplu pentru a-mi da seama daca termenul face referire la aceasta perioada sau nu. Titlu: "Il piacere di andare a cavallo" Acesta este un fragment din textul dat (un test):

"Dopo gli anni ruggenti delle vacanze trascorse in soffocanti spiagge con vicini di sdraio rumorosi e dopo l’affannosa ricerca di mete sempre più esotiche e lontane, si sta lentamente riscoprendo il piacere di ritemprare il corpo e la mente a diretto contatto con la natura. Pensiamo all’uso del cavallo come mezzo di locomozione per il tempo libero. Questo tipo di vacanza è piuttosto recente, tuttavia ha conosciuto un successo immediato e travolgente. "

Voi ce parere aveti?

Multumesc frumos! Week-end placut! :)
Ruanabea
Romania
anii tumultuoși
Explanation:
TUMULTUÓS, -OÁSĂ, tumultuoşi, -oase, adj. 1. Plin de tumult, de agitaţie; gălăgios, zgomotos. ♦ (Despre ape) Învolburat, clocotitor. ♦ Fig. Însufleţit, înflăcărat; intens. 2. Care este în cantitate mare; abundent, bogat. [Pr.: -tu-os. = Var.: tumultós, -oásă adj.] – Din fr. tumultueux, lat. tumultuosus.
http://www.dexro.ro/cauta.php?q=tumultuos&Cauta=Cauta&where=...

"...Vedetele care zâmbesc galeş pe micul ecran ascund, de multe ori, trecuturi tumultuoase."
http://www.click.ro/vedete/romanesti/Falite-dansat-strainata...

"Multumita lui Uranus, acestea sunt agitate, zgomotoase, excesive. Aceasta planeta garanteaza intalnirea cu parteneri neobisnuiti, cu persoane care va fac sa traiti alaturi de ele zile si mai ales nopti tumultuoase. insa cel mai grozav este faptul ca Jupiter, planeta fericirii si a norocului, stationeaza in casa dvs. de parteneriat din ianuarie si pana inclusiv in mai, si din septembrie pana la sfarsitul anului, ceea ce inseamna ca in acest an va iese cel putin o persoana in cale care o sa va faca extrem de fericit."
http://www.agenda.ro/news/news/26300/horoscop-2010-cum-va-fi...

GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Dragostea in vremea holerei
"...De cand fusesera dati uitarii anii tumultuosi ai prime­lor sale campanii, care ii adusesera o pretuire si un prestigiu fara seaman in intreg tinutul, doctorul Ju­venal Urbino avea un program zilnic mai putin incarcat."

--------------------------------------------------
Note added at 21 ore (2011-07-18 10:51:00 GMT)
--------------------------------------------------

După anii tumultuoşi cu vacanţe petrecute în plaje sufocante alături de vecinii de şezlong zgomotoşi şi după căutarea frenetică a destinaţiilor din ce în ce mai exotice...
Selected response from:

Daniela Ciobeica
Grading comment
Multumesc frumos pentru ajutor!
Week-end placut!:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4strașnicii ani
Alexandra Itu
3anii tumultuoși
Daniela Ciobeica


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strașnicii ani


Explanation:
nu știu dacă este o expresie echivalentă în românește, dar, alături de ”anni ruggenti”, ”roaring years”, "années folles", eu aș spune ”strașnicii ani”

Alexandra Itu
Italy
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
anii tumultuoși


Explanation:
TUMULTUÓS, -OÁSĂ, tumultuoşi, -oase, adj. 1. Plin de tumult, de agitaţie; gălăgios, zgomotos. ♦ (Despre ape) Învolburat, clocotitor. ♦ Fig. Însufleţit, înflăcărat; intens. 2. Care este în cantitate mare; abundent, bogat. [Pr.: -tu-os. = Var.: tumultós, -oásă adj.] – Din fr. tumultueux, lat. tumultuosus.
http://www.dexro.ro/cauta.php?q=tumultuos&Cauta=Cauta&where=...

"...Vedetele care zâmbesc galeş pe micul ecran ascund, de multe ori, trecuturi tumultuoase."
http://www.click.ro/vedete/romanesti/Falite-dansat-strainata...

"Multumita lui Uranus, acestea sunt agitate, zgomotoase, excesive. Aceasta planeta garanteaza intalnirea cu parteneri neobisnuiti, cu persoane care va fac sa traiti alaturi de ele zile si mai ales nopti tumultuoase. insa cel mai grozav este faptul ca Jupiter, planeta fericirii si a norocului, stationeaza in casa dvs. de parteneriat din ianuarie si pana inclusiv in mai, si din septembrie pana la sfarsitul anului, ceea ce inseamna ca in acest an va iese cel putin o persoana in cale care o sa va faca extrem de fericit."
http://www.agenda.ro/news/news/26300/horoscop-2010-cum-va-fi...

GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ
Dragostea in vremea holerei
"...De cand fusesera dati uitarii anii tumultuosi ai prime­lor sale campanii, care ii adusesera o pretuire si un prestigiu fara seaman in intreg tinutul, doctorul Ju­venal Urbino avea un program zilnic mai putin incarcat."

--------------------------------------------------
Note added at 21 ore (2011-07-18 10:51:00 GMT)
--------------------------------------------------

După anii tumultuoşi cu vacanţe petrecute în plaje sufocante alături de vecinii de şezlong zgomotoşi şi după căutarea frenetică a destinaţiilor din ce în ce mai exotice...

Example sentence(s):
  • După anii tumultuoşi cu vacanţe petrecute în plaje sufocante alături de vecini zgomotoşi şi după căutarea frenetică a destinaţiilor din ce în ce mai exotice...

    Reference: http://www.scritube.com/literatura-romana/carti/GABRIEL-GARC...
Daniela Ciobeica
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Multumesc frumos pentru ajutor!
Week-end placut!:)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search