Addome piano trattabile non dolente.

Romanian translation: abdomen suplu, elastic, nedureros

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:Addome piano trattabile non dolente.
Romanian translation:abdomen suplu, elastic, nedureros
Entered by: Anca Maria Marin

07:33 Jun 28, 2011
Italian to Romanian translations [PRO]
Medical - Medical: Cardiology
Italian term or phrase: Addome piano trattabile non dolente.
Extras din examinarea obiectiva.

Multumesc!
tospriaci
abdomen suplu tratabil nedureros
Explanation:
addome piano: è quello normale.
http://www.mattiolifp.it/Riservato/Dispense_07.pdf

Un abdomen este considerat normal când este moale, suplu, elastic şi nedureros la palpare, iar la inspecţie să nu fie mărit în volum sau excavat.
http://www.pravaliata.ro/balonarea.htm

--------------------------------------------------
Note added at 30 minute (2011-06-28 08:03:31 GMT)
--------------------------------------------------

"Trattabile" îmi era neclar, dar, datorită Mihaelei, am înţeles despre ce este vorba.:) Mulţumim!

trattabile
addome trattabile, la cui palpazione non suscita dolore o difesa.
http://www.treccani.it/vocabolario/trattabile/

ELÁSTIC, -Ă, elastici, -ce, adj., s. n. I. Adj. 1. Care are proprietatea de a-și modifica forma și dimensiunile sub acțiunea unei forțe exterioare și de a reveni de la sine la forma și dimensiunile inițiale după încetarea acțiunii forțelor exterioare care l-au deformat.
http://dexonline.ro/definitie/elastic

Propunerea mea finală :abdomen suplu, elastic, nedureros

--------------------------------------------------
Note added at 39 minute (2011-06-28 08:12:30 GMT)
--------------------------------------------------

Examen clinic obiectiv:
Aparat digestiv:
- abdomen suplu, elastic, nedureros, mobil cu mişcările respiratorii.Tranzit intestinal prezent.Ficat, splină în limite normale
http://facultate.regielive.ro/referate/medicina/plan_de_ingr...

MOÁLE, moi, adj. I. ♦ Flexibil, elastic.

Selected response from:

Anca Maria Marin
Romania
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2abdomen suplu tratabil nedureros
Anca Maria Marin
4abdomen moale, normal, nedureros la palpare
Mihaela Petrican


Discussion entries: 2





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
abdomen moale, normal, nedureros la palpare


Explanation:
piano = moale (în engleză, soft")
trattabile = fără contracturi de apărare (deci, în condiţii normale) vezi şi
" addome trattabile (med.) si dice dell'addome che alla palpazione si rivela normale e privo di contratture di difesa " http://www.garzantilinguistica.it
http://www.proz.com/kudoz/italian_to_english/medical/902135-...
non dolente = nedureros (la palpare)

--------------------------------------------------
Note added at 13 minute (2011-06-28 07:46:46 GMT)
--------------------------------------------------

pentru piano, o explicaţie aici
http://www.mattiolifp.it/Riservato/Dispense_07.pdf
Varianta corectă în română ar fi abdomen plat
(deci, fără meteorism, fără balonare)- în alte cuvinte, abdomen normal

Mihaela Petrican
Italy
Specializes in field
Native speaker of: Romanian
PRO pts in category: 8

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
abdomen suplu tratabil nedureros


Explanation:
addome piano: è quello normale.
http://www.mattiolifp.it/Riservato/Dispense_07.pdf

Un abdomen este considerat normal când este moale, suplu, elastic şi nedureros la palpare, iar la inspecţie să nu fie mărit în volum sau excavat.
http://www.pravaliata.ro/balonarea.htm

--------------------------------------------------
Note added at 30 minute (2011-06-28 08:03:31 GMT)
--------------------------------------------------

"Trattabile" îmi era neclar, dar, datorită Mihaelei, am înţeles despre ce este vorba.:) Mulţumim!

trattabile
addome trattabile, la cui palpazione non suscita dolore o difesa.
http://www.treccani.it/vocabolario/trattabile/

ELÁSTIC, -Ă, elastici, -ce, adj., s. n. I. Adj. 1. Care are proprietatea de a-și modifica forma și dimensiunile sub acțiunea unei forțe exterioare și de a reveni de la sine la forma și dimensiunile inițiale după încetarea acțiunii forțelor exterioare care l-au deformat.
http://dexonline.ro/definitie/elastic

Propunerea mea finală :abdomen suplu, elastic, nedureros

--------------------------------------------------
Note added at 39 minute (2011-06-28 08:12:30 GMT)
--------------------------------------------------

Examen clinic obiectiv:
Aparat digestiv:
- abdomen suplu, elastic, nedureros, mobil cu mişcările respiratorii.Tranzit intestinal prezent.Ficat, splină în limite normale
http://facultate.regielive.ro/referate/medicina/plan_de_ingr...

MOÁLE, moi, adj. I. ♦ Flexibil, elastic.



Anca Maria Marin
Romania
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  corallia
5 hrs
  -> Sper că agree-ul se referă la varianta 2 :), nu ştiu la ce m-am gândit când am scris "tratabil" - nu avea sens. Mulţumesc frumos şi o seară bună!

agree  Tradeuro Language Services
6 days
  -> Mulţumesc frumos! O zi bună!:)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search