procedure concorsuali ad evidenza pubblica

Swedish translation: offentliga anbudsförfaranden

18:01 Dec 27, 2005
Italian to Swedish translations [PRO]
Law/Patents - IT (Information Technology)
Italian term or phrase: procedure concorsuali ad evidenza pubblica
procedure concorsuali översätts ofta med konkursförfaranden, men jag är rätt säker på att det inte är vad som menas här. Offentliga anbudsförfaranden? Kontext: "xxx cura la progettazione, la realizzazione, la gestione ed evoluzione della Rete internazionale delle pubbliche amministrazioni, previo espletamento di procedure concorsuali ad evidenza pubblica per la selezione dei fornitori e mediante la stipula di appositi contratti-quadro secondo modalità analoghe a quelle di cui all’articolo xx
Henrik Celander
Swedish translation:offentliga anbudsförfaranden
Explanation:
"concorso" betyder i det här fallet (anbuds-)tävling
Selected response from:

asptech
Grading comment
stort tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5offentliga anbudsförfaranden
asptech
4offentlig(a) upphandling(ar)
Eva Linderoth


  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
offentlig(a) upphandling(ar)


Explanation:
Du har rätt i att det inte är fråga om konkurser här. Jag föreslår "offentlig upphandling" eftersom det tycks vara anvisningar för den upphandlande det gäller, inte dem som vill bli utvalda att ombesörja tjänsterna.

Eva Linderoth
Sweden
Native speaker of: Swedish

1 day 1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
offentliga anbudsförfaranden


Explanation:
"concorso" betyder i det här fallet (anbuds-)tävling

asptech
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
stort tack




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search