DOP- di origine protetto

Swedish translation: Skyddad ursprungsbeteckning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Italian term or phrase:DOP- di origine protetto
Swedish translation:Skyddad ursprungsbeteckning
Entered by: Anna Ryden (X)

14:09 Jan 17, 2003
Italian to Swedish translations [Non-PRO]
Italian term or phrase: DOP- di origine protetto
Vad heter det på svenska
maggan
Skyddad ursprungsbeteckning
Explanation:
Den skyddade ursprungsbeteckningen anger benämningen på en produkt vars produktion, bearbetning och beredning måste äga rum inom ett bestämt geografiskt område och präglas av en erkänd och befäst sakkunskap.
http://europa.eu.int/comm/agriculture/qual/sv/aoig_sv.htm
Selected response from:

Anna Ryden (X)
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Skyddad ursprungsbeteckning
Anna Ryden (X)
3upphovsrätt
BedaB


  

Answers


56 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
upphovsrätt


Explanation:
Lite osäker, eftersom jag inte vet sammanhanget, men ordagrant betyder det "med skyddat ursprung".

--------------------------------------------------
Note added at 2003-01-17 15:07:58 (GMT)
--------------------------------------------------

Gäller det litteratur? I så fall \"copyright\".

BedaB
PRO pts in pair: 16

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
Skyddad ursprungsbeteckning


Explanation:
Den skyddade ursprungsbeteckningen anger benämningen på en produkt vars produktion, bearbetning och beredning måste äga rum inom ett bestämt geografiskt område och präglas av en erkänd och befäst sakkunskap.
http://europa.eu.int/comm/agriculture/qual/sv/aoig_sv.htm

Anna Ryden (X)
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search