agnello aggrassato

Swedish translation: dialektalt

17:23 Jan 24, 2003
Italian to Swedish translations [Non-PRO]
Italian term or phrase: agnello aggrassato
maträtt
maggan
Swedish translation:dialektalt
Explanation:
aggrassato är dialektalt och
avser kött, inte bara av lamm,
där man stuckit in bitar av lök, vitlök
etc för smaksättning
(- efter vad jag funnit, på Google, se nedan samt sicilianska sidor)
Selected response from:

Ulla Lundquist
Italy
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4dialektalt
Ulla Lundquist
4dialektalt
Ulla Lundquist
3agnello = lammkött
Arthur Borges


  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
agnello = lammkött


Explanation:
och "aggrassato" betyder ungefär "förfettad" et "fettrik"

Hoppas en kollega kan nu hjälpa till.

Arthur Borges
China

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dialektalt


Explanation:
aggrassato är dialektalt och
avser kött, inte bara av lamm,
där man stuckit in bitar av lök, vitlök
etc för smaksättning
(- efter vad jag funnit, på Google, se nedan samt sicilianska sidor)


    Reference: http://www.naturalmenteitaliano.com
    Reference: http://www.gialloec.com/cucina-montalbano.html
Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 374

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dialektalt


Explanation:
aggrassato är dialektalt och
avser kött, inte bara av lamm,
där man stuckit in bitar av lök, vitlök
etc för smaksättning
(- efter vad jag funnit, på Google, se nedan samt sicilianska sidor)


    Reference: http://www.naturalmenteitaliano.com
    Reference: http://www.gialloec.com/cucina-montalbano.html
Ulla Lundquist
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 374




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search