KudoZ home » Italian to Dutch » Chemistry; Chem Sci/Eng

elenalina tiglato

Dutch translation: helenaline


10:47 Feb 12, 2009
Italian to Dutch translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng / composizione dell'arnica
Italian term or phrase: elenalina tiglato
elenalina è helenaline...tiglato non lo trovo da nessuna parte...ik vond enkel tiglinezuur...het gaat over de samenstelling van arnica of valkruidbloem. Ik heb ook de vertaling in het Frans nodig voor een collega.
Liliane Braeckman
Italy
Dutch translation:helenaline
Explanation:
helenaline (=NL) is een inhoudsstof van "arnica montana", meer bepaald een bitterstof.

tiglato weet ik dan weer niet precies, ik zoek nog even verder
Selected response from:

mw1
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4helenalinemw1
4zie onder
Jan VERHEYDEN


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
zie onder


Explanation:
ik denk dat tiglato afkomstig is van 'tiglio', dus 'linde'

Jan VERHEYDEN
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
Notes to answerer
Asker: ik heb "helenaline tiglaat" gevonden via een Brasiliaanse sitehttp://www.aulete.portaldapalavra.com.br/site.php?mdl=aulete_digital&op=loadVerbete&palavra=tiglato TIGLATO: s. m. || (quím.) sal do ácido tiglico. F. cf. Tiglico. (sale di acido tiglico) Het is dus een zout en eindigt op "aat" in het Nederlands en op "ato" in het Italiaans. Dus dacht ik aan tiglaat en heb ik het opgezocht. En ja, er zijn een hele reeks sites met tiglaat! Toch bedankt Jan!


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
helenaline


Explanation:
helenaline (=NL) is een inhoudsstof van "arnica montana", meer bepaald een bitterstof.

tiglato weet ik dan weer niet precies, ik zoek nog even verder


    Reference: http://www.annetanne.be/kruidenklets/uit-de-kruidenmand/krui...
mw1
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4